Bobacken

Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

MP3, vilken bra grej

Av Yvonne - 9 maj 2011 22:31

Jag har upptäckt vilken bra grej MP3 är. Det är en liten manick som man sparar ner musik eller ljudböcker på, hur lätt som helst från datorn. Och det låter välldigt bra också, trots att den är så liten. Jag förundras över vad man hitta på nu för tiden. MP3 har väl funnits nu ett bra tag, så jag är väl lite sen. Jag var sen med att skaffa mobil också. Har en granne som också är sen med det. Välldigt sen förresten, för hon har ingen mobil än, men ska skaffa en nu. Hon insåg att det skulle nog va bra att ha en reservtelefon, ifall hennes vanliga skulle gå sönder, vilket den gjorde nu för ett tag sedan.  

Jag var inne för en stund sedan på CDON.COM och kikade runt lite. Kollade upp Cat Steven om hans musik fanns där. Såg då samtidigt att man kunde ladda hem musik till MP3 spelaren. Man kunde köpa singlar för runt 10 kr, men när jag försökte köpa en så gick det inte. Jag måste göra något med mitt bank kort först för att kunna betala. Gick då vidare till ljudböckerna för att kolla upp dom, och insåg att även dom gick att ladda hem och använda till MP3 spelaren. Det fanns ljudböcker i olika priskklasser och jag blev välldigt sugen på en skräckis. Hi hi.   Jag undrar om jag kan stå och fiska samtidigt som jag lyssnar på en ljudbok?   Jag var tidigare idag ute vid fyren och kastade och hade MP3 spelaren med mig, och det gick bra. Det blåste rätt rejält så jag flyttade mig längre in mot hamnen. Fläktarna från silona dånar rätt rejält i Lidköpings hamn, och ibland så önskade jag att dom inte fanns. Nu satte jag på MP3 spelaren och lyssnade på bra musik istället för att höra på dånet.  

 
 
Peter

Peter

9 maj 2011 23:40

Haha, välkommen till 2011 ;)

Jag har musiken i telefonen, där jag kör Spotify offline. Bara att välja vilka av mina spellistor jag vill, synka ihop dom med telefonen...och vips låter det i antingen högtalare eller öronsnäckorna.

Sanningen är förstås att jag nästan aldrig lyssnar när jag är ute.

http://phfoto.wordpress.com

Yvonne

10 maj 2011 11:43

Jag lyssnar väl inte heller så mycket. Har ingen cd spelare i bilen utan en vanlig kasettbandspelare med radio. Jag brukar ofta stå och fiska nere vid fyren ute vid Lidköpingshamninlopp. Ibland dånar fläktarna irriterande högt. Jag älskar höra ljudet av vågor och fiskmås skrän. Jag kanske skulle spela in lite sådant ljud. Jag märkte att dånet från fläktarna dämpades när jag hade på mig öronsnäckorna. Jag har annars en cd med ljud från naturen. Gentle Island Surf heter den. Det kanske vore något att lyssna på när fläkterna går på för fullt, senare i år när bönderna kommr med sitt säd.

 
Peter

Peter

10 maj 2011 12:27

Naturens egna ljud är naturligtvis de allra skönaste. I förhållande till fläktljud är förstås alla andra ljud bättre.

Det finns väl andra platser att stå och fiska vid, eller har du särskilt stor fiskelycka just vid piren?

http://phfoto.wordpress.com

Yvonne

10 maj 2011 16:49

Jag försöker hitta andra platser men då får jag åka längre. Jag kan cyckla till fyren om jag vill, och om sommrarna så det finnas många av mina fiskar vänner där. En av dom visade mig förra året vad jag skulle använda för jigg och hur jag skulle rigga dom. Har alldrig fått någon gädda innan, men fick en efteråt. Finns en bild på den i min gamla blogg. Första gången jag fiskade i år, efter bara några kast så fick jag en sik. Så fort jag känner mig lite stressad och vädret är någorlunda bra så ställer jag mig där och kastar lite. Förra sommaren så stod jag där varje dag nästan. Jag skulle ta bort min häst på hösten efter betet, så för att få något annat att tänka på, så fiskade jag.

 
Veiken

Veiken

10 maj 2011 15:03

Jag är ännu senare än du! Jag ÄGER ingen mp3. Lyssnar på radion i mobilen när jag är ute ......Kanske jag skulle införskaffa en.... ;)

http://veiken.wordpress.com

Yvonne

10 maj 2011 16:53

Jag köpte min på Netto för 89:-. Det var en äldre modell som dom sänkt priset på. Runt 500 mb finns det på den, och man får plats med mycket musik på det. Det är så skönt att lyssna på något när man cycklar, speciellt om det går tungt att cyckla. Det känns mindre jobbigt då. Det är lite som doping nästan, ha ha.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards