Bobacken

Direktlänk till inlägg 23 november 2016

Här kommer tre animationer till som om ni vill, spara ner

Av Yvonne - 23 november 2016 00:23

Hejsan!

Nu har jag 2 kvällar i rad gjort lite nya animationer. Som ni märker så har jag använt månen i dom. Det är något magiskt över den och på sistonde så har jag tänkt mycket på den. Kanske för att den är så nära jorden just nu.

 

Om ni vill spara ner animationerna så höger klicka på animationerna och välj spara bild som. Ta inte bort fil namnet gif, för då fungerar dom inte. Om ni vill dela animationen på facebook, höger klicka på animation och välj kopiera bild adress. Ni måste göra det här i bloggen. klistra sedan in animationen i ett inlägg på facebook. Obs! ibland så går det inte. börja då om. byt sida på facebook och försök igen.

Jag gör mina animationer i program som heter Gimp, som man gratis laddar ner från nätet. Jag har en till blogg som heter Kul med Gimp där jag visar hur man gör. Om ni vill lära er hur Gimp fungerar, så klicka på länken nedan.

 

www.kulmedgimp.bloggplatsen.se 

 

       

 

Godnatt!

 
 
Quipus Family

Quipus Family

23 november 2016 11:19

Tack!
Jag valde att spara den översta, den med trädet i förgrunden. Mycket vackert! Du är jätteduktig!!
Må väl!
Diana

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards