Bobacken

Alla inlägg under november 2015

Av Yvonne - 27 november 2015 12:51

Nu är det 1:a advent igen och snart Jul, och om jag ska säga vad jag tycker så börjar det bli väldigt tjatigt med att fira samma händelser varje år. Julen är inte så rolig längre, inte som den var när man var riktigt liten. För min del är den som en vanlig vardag nu för tiden, och när Julen är över vill jag bara att det ska bli vår så fort som möjligt. 

 

Jag är uppväxt i ett fosterhem, och min riktiga mamma brydde sig inte om att kolla hur jag hade det. Den enda hon brydde sig om var sig själv och hur hon mådde. Hela världen var emot henne och hon ställde till bråk jämnt, vilket hon gör fortfarande, så jag håller mig borta. Jag firar Julen tillsammans med mina missar och försöker muntra upp mig med gamla minnen från då jag var liten, då jag såg allt genom ett barns ögon. Jag hade det tufft, väldigt tufft för jag blev mobbad, av både min fostermamma och av ungarna i min klass, men min barnsliga attityd och min fantasi har räddat mig och hästarna och mina andra djur. Bara för att jag är på ett visst sätt, betyder det inte att jag är dum i huvudet. Av erfarenheten jag fått och min nyfikenhet på saker som intresserar mig, har jag samlat på mig kunskap. Jag lever dock med kroniskt smärta så jag orkar inte fokusera på saker som för mig är obetydliga. Livet går inte ut på att glänsa och att kunna allt. Det viktiga är hur vi behandlar varandra. Folk har så myckjet fördommar och är kvicka på att dömma varandra, utan att ha en aning om hur det är att vara i någon annans skor. Att driva eller mobba någon annan pg. av det är okunskap, och respektlöst. Många borde börja lyssna på sig själva riktigt noga och höra hur man låter när man pratar och sedan försöka sätta sig in i hur det kan vara att vara någon annan som upplever och upplevt andra saker i livet än en själv, och om man ändå inte förstår, ska man visa respekt. Om människor började visa varandra mer respekt och ödmjukhet och slutade håna andra för att dom tycker och tänker olika. Då skulle världen se mycket bättre ut.

 

Ha nu nu en fin advent, här kommer några nya animationer som jag precis gjort.

 

     

 

 

 

Av Yvonne - 21 november 2015 20:58

För nu är det halt även i södra delen av Sverige. Ett snöoväder ska även dra in över skåne. Mina vinter däck åkte på för en och halv vecka sedan. Vi passade på att sätta på dom medan det var fint väder, för vi stod och gjorde det ute. 

 

Nu har jag plitat ihop några mer animationer. En animation finns redan i bloggen Kul med Gimp, men jag har suttit i veckan och målat lite och utav det så blev det den här animationen.  Huvudet på geten kanske hoppar upp lite för snabbt, men det är till att vara efterklok. Det är många lager att hålla reda på och veta hur armar, huvuden, svansar och mycket mera ska röra sig. Får träna lite mer på det dära. 

 

   

 

 

 

Ha nu en fortsatt fin kväll och en fin helg på er.

Av Yvonne - 9 november 2015 09:57

Hejsan! 

 

Jag har tidigare lagt upp animationer på sprängande ballonger, och här kommer ännu en för jag tyckte det var en så kul animation.

 

 

 

Det kanske var en lite stygg animation, och vem tror ni ligger bakom sprängningen av ballongen?

 

 

Ha det så gott så länge så får vi se vad jag hittar på för animation till nästa gång.

Av Yvonne - 7 november 2015 19:21

Nu har jag gjort nya instruktioner om hur man gör abllonger som sprängs i Gimp. Jag har inte hunnit att lägga upp instruktionerna i bloggen kul med Gimp än, men jag lägger upp animationerna som jag gjorde samtidigt. Tack Vicke för den här roliga instruktionen.

 

     

Av Yvonne - 6 november 2015 12:57

Och jag vaknade strax efter midnatt. Det värkte i musklerna så jag ville itne gå och lägga mig på en gång, så jag satt uppe och lekte lite med Gimp. Jag gjorde några nya penslar och en animation, och precis nyss, så blev en till färdig. Hoppas ni gillar dom.

   

Av Yvonne - 5 november 2015 16:11

Jag har hållit mig inomhus idag, helt och hållit för jag har fått skov av värk igen. Det är det fuktiga vädret som inte är bra för mina muskler. Men jag har i alla fall lyckats kunna koncentrera mig på att göra några animationer. Har bara lekt lite. Några nya instruktioner till Kul med Gimp har jag inte gjort. Ni som besöker den bloggen får vänta lite till, för nu gör jag lite annat ett tag.

 

Hoppas ni gillar mina nya animationer.

 

     

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Skapa flashcards