Bobacken

Alla inlägg den 5 maj 2011

Av Yvonne - 5 maj 2011 14:34

Jag vet inte hur jag ska göra med en list i mitt kök, som det samlas smuts på, och som jag försöker få ren. I många år har jag försökt tvätta ren den men tapeten blir succesivt förstörd, och smutsen försvinner inte helt. Funderar på att måla en bård, men jag vet inte i vilken färg eller om det kommer se bra ut med en målad list. Kan någon ge mig ett råd?

    

Jag kanske ska ta med mig kameran till en målaraffär och visa upp bilderna. Dom kanske har bårdar för sådant här. Det får inte bli för mycket mönster bara. Då skär det sig, i alla fall för mig. Om jag hade pengar, oj vad jag skulle göra om.


Av Yvonne - 5 maj 2011 00:15

På Tv idag så gjorde dom reklam för en samlings CD med Cat Stevens. Jag måste ha förträngt hans musik på något sätt, men när hans välkända låtar spelades upp så som Baby it´s a wild world, moon shadow och morning has broken, då fick jag en ricktig flashback shock. När jag var liten så sjöng jag med i alla hans låtar, om och om igen. Jag hade dille på att sjunga dom minns jag. Jag var välldigt liten då. Jag är född 66 och hans låt Baby baby it´s a wild world gavs väl ut 71. Jag tror min mamma hade någon skiva med honom, men dom spelades om och om igen på radion. Vilken nostalgi tripp jag fick. Jag tror banne mig att jag ska skaffa cd skivan. Jag visste inte ens vem han var när jag var så liten, men jag älskade hans musik. Kolla in den här underbara filmen som är till hans låt Morning has broken. Snyft va underbar den är.


Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards