Bobacken

Alla inlägg under mars 2011

Av Yvonne - 31 mars 2011 20:17

Bra att veta inför framtida nedladdningar att 70 Mb film tar ungefär en halvtimme att ladda ner här. Men så har jag också inte så snabbt bredband. Ska filma av min Malle och hans mamma Figgy som jag har på videoband en dag också, i mindre filmsnuttar. Jag får filma av tv rutan så det ska bli spännande att se hur det kommer se ut. Har gjort det med mobilen förut och filmerna blev inte så skarpa då. Ett videoband håller ju inte för evigt och jag försöker vara rädd om alla bilder och filmer jag har av dom.


I bakgrunden ser ni en kartong med en kattleksak på. Den köpte jag idag, men Smillan är rädd för bollarna som råkat smälla till henne. Får se när hon vågar gå i närkamp med leksaken igen.  

Av Yvonne - 31 mars 2011 16:20

Men  till helgen kommer värmen. Och nu när regnar ute och det sedan blir värme på det, så kommer det börja växa så det knakar i naturen. Jag gjorde en växande fantasi blomma i Gimp idag. En blomma av färgpennor utan namn. Jag ville bara få en blomma att växa snabbt, för jag längtar efter att få se blommor och gräs komma snart. Den första vårblomma jag kikar efter under mina cyckelturer, är tussilagons gula små blommor i dikena.

 



Av Yvonne - 30 mars 2011 17:36

Här kommer ännu en animation med samma bakgrund som med piraten. Jag har bara använt vänd verktyget i Gimp och flyttat runt dansarna lite. Nästa gång jag gör någon som dansar så ska jag göra det lite mer avancerat så det ser lite mer verkligt ut. Elden fick jag till lite bättre tycker jag. Flickorna som dansar, dansar kanske för att dom lyckats fånga en fisk, vem vet.

 Idag var det verkligen kyligt ute på cyckelturen, men på fredag säger dom att det ska bli varmare igen. Får se om jag åker iväg till tranorna då. Jag måste hålla i börsen den här månaden för jag måste skaffa 2 nya sommardäck. Det är ju snart dags för däckbyte igen. Imorgon tänkte jag skaffa en klösbräda också, till missarna. Dom säljer ut sådana på Ldl imorgon. Det är bra att ha några st. som står här och där så katterna låter bli mina mattor och möbler. Dom vill gärna sätta klorna i första bästa sak som går att vässa klorna på.

 


Av Yvonne - 28 mars 2011 20:48

Har tagit det lugnt idag. Cycklat lite och tvättat på eftermiddan så några nya animeringar har inte gjorts. Däremot tog jag kort på några påskliljor och på det lilla vattenfallet i minneslunden.  Jag kanske ska göra en animation av vattenfallet lite längre fram. Jag undrar hur det kommer se ut.

    

Av Yvonne - 27 mars 2011 12:44

Det är ju fiske säsong snart, och om jag inte har något annat att göra så går det inte en dag under sommaren som jag står och kastar ute vid fyren i Lidköpingshamn. Här är en länk till Snäjk i Vänersborg som har allehanda fritidsutrutsning att sälja.

Adress: Karlslundsgatan 8 Vänersborg

Tele. 0521-220490, 14040

Öppet vardagar 09:00-18:00. Lärdagar 09:00-13:00

http://www.snajk.se/new/index.html

 

     

Av Yvonne - 27 mars 2011 10:27

  

Mina 2 katter Vitnos alias Nossan som är på bilden ovan, njuter av solen ute på min inglasade balkong. Smillan som är en mer kyligare katt, kyler ner sig på balkongens golv. (Nedre bilden).

 

Av Yvonne - 26 mars 2011 19:35

Där ni kan se många mer av mina animationer.

http://yvonnejohansson.blogg.se/  

Av Yvonne - 26 mars 2011 17:22

Änna sedan jag gjorde min header, så har jag sett en pirat framför mig som håller på att gräva  i sanden där på stranden. Idag så ritade jag till en pirat som jag försökte få att gräva så att det såg någorlunda verkligt ut. Jag är nybörjare på det här med rörelser. Jag ser rörelserna framför mig men det är svårare att få till det på papperet. Det är något som jag måste träna på. Jag har varit ute och cycklat lite för jag tänkte att det var bäst att ta tillvara på solens strålar. Men det var kyligt idag. Inga vårvindar precis. Ute på sta´n så körde det runt en massa gamla amerikanare, men lillbrorsans Cheva syntes inte till. Det ska visst vara RockaBilly fest nere vid Folketspark ikväll i Lidköping, läste jag på en anslagstavla på torget. Det var nog därför alla var så uppklädda i bilarna. Jag hoppas ni får en trevlig fortsättning på Lördags kvällen nu.

 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Skapa flashcards