Bobacken

Alla inlägg under november 2016

Av Yvonne - 23 november 2016 00:23

Hejsan!

Nu har jag 2 kvällar i rad gjort lite nya animationer. Som ni märker så har jag använt månen i dom. Det är något magiskt över den och på sistonde så har jag tänkt mycket på den. Kanske för att den är så nära jorden just nu.

 

Om ni vill spara ner animationerna så höger klicka på animationerna och välj spara bild som. Ta inte bort fil namnet gif, för då fungerar dom inte. Om ni vill dela animationen på facebook, höger klicka på animation och välj kopiera bild adress. Ni måste göra det här i bloggen. klistra sedan in animationen i ett inlägg på facebook. Obs! ibland så går det inte. börja då om. byt sida på facebook och försök igen.

Jag gör mina animationer i program som heter Gimp, som man gratis laddar ner från nätet. Jag har en till blogg som heter Kul med Gimp där jag visar hur man gör. Om ni vill lära er hur Gimp fungerar, så klicka på länken nedan.

 

www.kulmedgimp.bloggplatsen.se 

 

       

 

Godnatt!

Av Yvonne - 21 november 2016 00:20

Hej!

Nu har jag suttit hela kvällen och gjort lite snöiga animationer, om ni kan ladda ner om ni vill. Höger klicka bara på animationen och spara ner som. Ändra inget på namnet eller ta bort gif. Tex Snöigbild.gif Då fungerar inte animationen sedan. Om ni vill dela animationen inne i facebook, så måste ni kopiera bildwebadressen härifrån. Höger klicka och välj kopiera bildwebadress. Gå sedan direkt till facebook och klistra in i ett inlägg. Obs! Jag har märkt att animationen inte fungerar som den ska i facebook. skifta då sida inne i facebook och klistra in igen. Det kanske bara är min dator som är lite knepig, men nu har jag i alla fall varnat er. 

 

Nu ska jag gå och lägga mig efter att jag laddat upp animationerna. Gonatt på er.

 

       

Av Yvonne - 19 november 2016 00:00

Hejsan!

 

En vän på facebook hade hittat en bild som en vän till henne sparat ner, och som hon i sin tur delat. Den bilden är en animation, som jag gjort för många år sedan. Jag laddar upp den animationen igen, plus några andra liknande animationer. Om ni vill dela animationen på facebook, så höger klicka på animationen och välj sedan kopiera bild adress. klistra sedan in bild adressen där i ett inlägg. Om ni vill spara ner den i datorn, så klicka på spara bild som. Ändra inte på gif till jpg bara. Då fungerar inte animationen.

 

Jag börjar med animationen som min facebook vän sparat som bild. Så här ser den ut när den fungerar som animation.

 

 

 


Här komemr fler liknande animationer. Obs! Om ni själva skulle vilja göra egna animationer, så visar jag hur man gör det i programmet Gimp, i min andra blogg. kulmedgimp.bloggplatsen.se

 

                   


 

 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards