Bobacken

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Yvonne - 2 maj 2011 23:55

Har hållit på hela kvällen med att göra den ny toppanimationen, så fingertopparna börjar och domna på mig. Igentligen började jag redan tidigare under dagen med att rita Ufot som jag sedan färglade inne i Gimp. Samtidigt på tv, på kanal 9, medans jag gjorde animationen, så visade dom Armageddon. Blev lite inspirerad av filmen så jag laddade hem meteoritstenar i penselform. Ni ser dom som svarta fläckar över månen och jorden. Tiden springer iväg fort när man har roligt, men nu måste jag vila ryggen och höger handen. Allt klickande på musen gör att fingrarna domnar.  

Av Yvonne - 2 maj 2011 01:12

vad för header jag ska ha just nu. Jag kommer på idér hela tiden när jag leker inne i Gimp, och jag har laddat hem lite nya stjärnpenslar. När jag var liten så drömde jag ofta att jag var ute i rymden och svävade, och när jag var ca 5 - 6 år så svävade jag förbi Jupiter som jag fashinerat tittade på, innan en osynlig kraft drog mig tillbaka till Jorden igen. kanske därför som jag senare blivit så intresserad av allt som finns därute. jag var inte så duktig i skolan direkt, hade medel i betyg. Men i teckning var jag alltid duktig i. Men en gång när vi hade prov om rymden, så hade jag nästan alla rätt. Bara ett struntfel som jag igentligen kunde svaret på, men jag hade missförstått frågan. Har nu glömt bort det mesta som jag lärt mig, men jag glömmer alldrig drömmen jag hade som femåring. Har åter igen gjort en ny header med lite stjärnströssel denna gång. Om ni undrar vad det är för klot som flyger fram, så är det ett energi klot. Jag har uppfunnit klotet i min fantasi och i min fantasi så är det jag som är energiklotet som svävar fram där ute och undersöker allt som finns där ute. Det är lite svårt att vara människa ute i rymden och flyga omkring. Jag får bygga ett rymdskepp först tror jag, ha ha. Ska nog ta och rita ett lite längre fram och klämma in det i animationen. Det får jag göra imorgon för nu ska jag gå och lägga mig. Jag kanske drömmer om stjärnor i natt. Det kanske vore något, för det var länge sedan jag gjorde det. Gonatt!

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards