Bobacken

Alla inlägg den 11 maj 2011

Av Yvonne - 11 maj 2011 18:47

Nu har vi blivit ricktigt bortskämda ett tag med det fina vädret. Idag har det varit ricktigt varmt, riktigt högsommarväder. Men i kanterna nu så mörknar det. Jag var ute vid fyren idag igen på en snabbvisit, efter att ha hämtat sågspån till Burre (mitt marsvin) i Örslösa. Tog några bilder därutifrån mot stan, och det va otroligt va nära man kom när man zooma. Och man ser hur himlen mörknar i horisonten. Nu när jag kommit hem och sitter och skriver det här, så har det börjat å blåsa upp rejält, så jag undrar, kommer det kanske att bli årets första åska snart. Det behöver verkligen komma regn, för det är krut torrt i naturen. Hörde i morse på nyheterna att det brunnit i Ågårdskogen strax utanför Lidköping. Någon hade slarvat med en grill tydligen. Jag hoppas nu också att resten av sommaren inte ska regna bort, när det varit en så fin vår. Vädret är så intensivt nu för tiden. Antingen är det värmebölja så allt torkar bort. Eller så är det rotblöta så allt rinner bort. Jag hoppas det kommer bli en blandad sommar med både ock.

      Den här animationen gjorde jag för några år sedan, och bilden är från västkusten och taget med mobilkameran.

Nu ska jag gå och baka mormors chocklad muffins, som jag visade upp i min gamla blogg. Tänkte göra dom i små pajformer och göra bakelser av dom. En annan fyller ju år i morgon.  Haaa! Nu ösrregnar det ute. Hoppas regnet spolar bort fiskmåsskiten på min bil. Ha det så bra så länge.


Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards