Bobacken

Alla inlägg den 29 maj 2011

Av Yvonne - 29 maj 2011 17:13

Solen sken på förmiddagen, men sedan blåste det upp och vid middagstiden och det började komma regnskurar, igen. Det kom en riktig regnskur när jag var på väg till bilen, men det höll upp sedan medan jag handlade. Men så fort jag kom hem så började det igen. Jag vill uuuut och göra någonting. Gå ner till hamnen och fiska kanske. Någon som vill ha hjälp med sin häst? Jag saknar att pyssla om en häst. Har suttit på eftermiddagen och lekt inne i Gimp. plötsligt när jag som bäst höll på med att göra penslar så hakade programmet upp sig. Det gick inte flytta bilden. Jag stängde ner programmet och startade om det men då blev det än värre. Gimp har alldrig gjort så förut. Då startade jag om datorn, och sedan funkade Gimp igen. Måste ha varit något med datorn som gjorde att Gimp hakade upp sig.

Har suttit och plitat ihop en ny animation av Figgy och Mallen. Det är Mallens första dag i livet och han är nog bara en halv dag gammal på bilden. Figgy var så stolt över honom. Som bakgrunds bild tog jag Hellekis säteri:s stall. Om jag hade haft råd så skulle jag vilja ha haft dom i ett sådant fint stall.

 

Av Yvonne - 29 maj 2011 10:24

Det blåser fortfarande men solen skiner, i alla fall, för stunden. Ska snart dra iväg och handla. Har tv:n på och ser en animerad film från Walt Disney, som handlar om en vildhäst och en massa hemska människor som ställer till problem för honom. En jättebra film som slutar bra, för han vinner sin frihet igen. Måste se färdigt den först trots att jag inte för så länge sedan såg den. Om det handlat om en vanlig häst och inte någon tecknad, så hade den hästen absolut inte överlevt. För så mycket som den här animerade hästen får springa, klättra och hoppa långt så det ser ut som den flyger, så hade hästen varit en superhäst, likt stålmannen tror jag, ha ha.

Här kommer en tecknad häst till. En animering jag gjorde förra året.

 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards