Bobacken

Alla inlägg den 10 maj 2011

Av Yvonne - 10 maj 2011 19:28

Efter Siken jag fick första gången jag fiskade i år. Däremot så har fiskmåsarna haft en god fiskefångst, verkar det som. För här och där ligger det mångfalld av benrester efter fiskekadaver. Jag minns en gång för länge sedan då jag var liten. Vi var på en liten semestertripp till västkusten, jag, min fostermamma och Berline bröderna, Thomas och Andreas som var hos oss på sommrarna i många år. Vi gick utmed en stenig kustremsa, i en vik. Där låg det smäckat med stora torsk kadaver på land. Vårdslöst utslängda. Det var inte ben kadaver utan nästan hela fiskar. Vet inte varför dom låg där. Kanske det blev för mycket fisk för någon fiskare. Dom var enorma. Vilka huvuden dom hade. Nu för tiden är torsken nästan utrotad och dom som dom får i näten är knappt vuxna. Här kommer en bild på ben rester av en gädda, som någon mås fångat. Tidigare i bloggen så lade jag ut bilder på en mås som åt på något. Vem vet. Det kanske var en gädda den åt på.

 


Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards