Bobacken

Alla inlägg under december 2011

Av Yvonne - 30 december 2011 00:25

                      

Av Yvonne - 29 december 2011 17:35

Som så många andra förmodar jag. Det började med en massa nysningar igår och när jag vaknade i morse var jag tung i huvudet, täppt i näsan och slemmig. Jag har inte ont i halsen än, men lite. Men jag tror det är efter nysningen igår då jag försökte hålla igen när jag stod och borstade tänderna. Jag hade hela munnen full med tandkräm och alla vet ju att om man har något i munnen när man nyser, så skvätter det iväg något välldigt. Jag böjde mig snabbt ner mot handfatet och försökte att inte nysa så hårt, och bara för att jag försökte hålla igen så brände det till ordentligt i svaljet när jag inte till sist kunde hålla igen på nysningen. Jag tänkte att nu brast det något för det gjorde ont ordentligt, men jag kände ingen blodsmak. Jag tror det är biverkningarna efter den nysningen jag har i svaljet. Jag har därför inte varit ute idag i blåsvädret utan tagit det lugnt och försökt kurera mig med vila och tabletter. Näsan rinner omvartannat och jag nyser så katterna hoppar högt, och jag känner att det är lite tungt att andas. Mina förkylningar brukar gå ner i lungorna om jag inte passar mig. Hoppas det inte blir värre så jag snabbt blir bättre. Hade tänkt åka ut till Milles och Shinja och ge dom lite nyårsgodis. Det ska visst bli kallare igen till helgen, men sedan ska det åter bli regn. Sommarvädret var väl likadant. Ena dagen soligt och varmt, och nästa var regnigt som skam.

 



Av Yvonne - 27 december 2011 17:52

Tog en tripp och hamnade i Skalunda igen. Ville se hur där såg ut nu, kanske för att jag längtar så efter sommaren. Ju närmare sjön jag kom, ju kallare blåste det. Men jag undrar hur kallt det skulle känts om det varit minus grader. Tog lite bilder, och på hemvägen sedan så såg jag solen går ned. Stannade till vid Skalunda hög och fotade några fina solnedsgångs bilder. Får se om jag tar en tur till Milles och Shinja i morgon, om det är bra väder. Måste röra på fläsket lite efter all mat jag stoppat i mig. Jag mår inte så bra bara i magen just nu. Det är potatisen, gröten, mjölken, osten och diverse annat som fått den i olag. Det är samma visa varje Jul då jag äter sådant som jag annars brukar undvika. Men jag får väl stå ut för det är ju bara Jul en gång om året. En fin Jul har det i alla fall varit, och jag slapp göra maten själv och fick njuta av Anna-Lisas hemmagjorda mat som var jättegod. Hon hade gjort massor av mat och varit igång sedan klockan 02:00 hörde jag. Så hon var rätt trött och fick gå och lägga sig tidigt stackarn. Vet inte om hon brukar göra så varje år, eller om hon inte kunnat sova och satt igång att börja tillreda maten redan då.


                       


Av Yvonne - 26 december 2011 23:06

Så är jag glad över att vi inte har någon snö här där jag bor. Nu har det börjat dra på ordentligt ute igen då en ny mindre storm dragit över. Sent i natt innan jag skulle lägga mig, så såg jag saker flyga omkring utanför. En hink gjorde en ordentlig flygtur och virvlade omkring i olika riktningar innan den tog vägen in i grannens trädgård och försvann. Jag har min bostadsrätt åt öster, och på vintern när det är nordlig vind så är det inte så roligt, pg. av mina dåliga fönster. Nu blåser det västerifrån, men jag känner ändå små vindpustar och är glad över att slipper vara mitt i blåsten. Den här vintern verkar bli en varm en, men det är några månader kvar och det kan svänga snabbt. Hoppas Julen har varit trevlig för var och en. Här har det varit rätt bra och en angenäm en.


  

Obs! Här är min hemside adress igen om ni inte varit inne där: http://web.comhem.se/yvonne.bilder


Av Yvonne - 25 december 2011 01:03

Hemma hos min brorsdotter Rebecka och hennes familj. Hon fyller även år om en månad, och då ska jag fira henne. Jag hjälpte henne med datorn lite i stället, och Laddade hem Ccleaner åt henne. Och så här glad blev hon när tomten kom på besök.

 

Av Yvonne - 23 december 2011 21:22

            

Av Yvonne - 22 december 2011 10:21

Ni som följer världs cupen i hoppning. Manuel Anon från Spanien, är bara 19 år och är jätteduktig redan, och en av hästarna som han rider heter Rackel Chavannaise som är otrolig på att hoppa när det går fort. Den hästen har en speciell stil och det är underbart skoj att titta på den i tidshoppningarna. Jag fick upp ögonen på det här ekipaget ordentligt nu under Olympia hoppningarna i London, men sedan kom jag på att jag tidigare sett det här ekipaget i höstas redan. Varje gång det här ekipaget hoppar så brukar pupliken bli alldeles lyrisk. Hästen ser nästan ut som en katt ibland som attackerar en råtta mitt över hindren. Eller en hund som hoppar hinder. Den gör allt för att inte slå i, och över oxrarna så lyfter den fram och bakbenen högt upp i det blå. Ibland går det i korsgallopp ordentligt, men det verkar inte störa något speciellt, för över hindren kommer dom, oavsett vad.



                  

Av Yvonne - 21 december 2011 23:32

http://web.comhem.se/yvonne.bilder Jag hade sparat dokumentet med ett stor I i början, när jag sparade ner det som index.htm Därför kunde inte sidan hittas Nu har jag sparat om det och kopierat över det igen på comhems server. Hemsidan har jag gjort inne på Microsoft word, och som ni märker så finns det en massa konstiga kryss runt en del bilder. Så ser det igentligen inte ut från början. Det är skuggor som jag lagt in när jag gjorde hemsidan i word. Obs! Jag håller på med en till hemsida till, inne i programmet Intellyweb som jag laddat ner. Där finns färdiga mallar redan att välja på, och jag får plats med mer bilder och animationer har jag märkt. Trots att jag har lika mycket utrymme att lägga upp hemsidan på. Antagligen för att dom färdiga mallarna inne i programmet inte fyller upp något utrymme. Tror jag i alla fall. Har fått en till hemside adress som jag sedan ska lägga upp den andra hemsidan på. Jag kommer fylla upp hemsidan med så mycket material jag bara kan , och som jag inte visat upp tidigare, och jag gör det lite lättare att hitta till dom olika bilderna och övrigt material.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards