Bobacken

Direktlänk till inlägg 3 september 2016

Mina blev överfallen av pirater

Av Yvonne - 3 september 2016 16:34

Förra helgen den 27 augusti så var det skärgårdsfest ute på Kållandsö. För första gången som jag vet, så äntrade Mina upp vid en av Spikens bryggor. Ett så stort skepp har inte tidigare lagt till vid Spiken förut. Pirat flaggan var hissad och plötsligt gjorde så hoppade en av besättningen av skeppet och gjorde myteri. Han kom tillbaks vid ett tiden och anföll Mina med ett gäng pirater, som till sist övermannade piraterna ombord. Sedan blev det skatt jakt ombord, och tio påsar med guldmynt och annat gott delades ut. Som tur var, var det här bara en lek. Ett gäng ungdomar från en teater i Lidköping, hade klätt ut sig, och sedan ute vid Spiken så hade barn i olika åldrar fått sminka sig och klä ut sig och fått vara med och leka pirater   

 


 

Jag filmade anfallet och satte ihop filmbitarna till en liten film. Hoppas ni gillar den.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Skapa flashcards