Bobacken

Alla inlägg under november 2014

Av Yvonne - 30 november 2014 17:52

Ni får ursäkta att jag inte är så mycket inne i den här bloggen. Jag håller på med min andra blogg: kul med gimp. http://kulmedgimp.bloggplatsen.se/

 

Det tar lite tid att göra allt material och just nu så har jag fått inspiration igen. Jag stäckte ryggen efter en promenad i förrgår dock så jag har legat lite lågt och tänkt ut vad jag ska hitta på till nästa inlägg, och så har det varit häst hoppning från Friends arena i helgen, så jag har mysat framför datorn och sett på svt.play Idag känns ryggen mycket bättre så idag har jag kluddat ihop en ny vintrig header till kul med Gimp bloggen. Jag ska göra en till den här också tänkte jag. 

 

Ni får ha det så gott så länge och jag önskar er alla en riktigt fin 1:a advent.

 

 

Av Yvonne - 15 november 2014 10:27

Det mulna vädret ligger kvar över Sverige. Solen verkar ha gått i ide. Igår målade jag en Fanny cat i akvarell och gjorde en animation inne i Gimp.

 

   

 

 

Gimp är ett bildbehandlings program där man kan göra animtioner om man vill. Jag har en blogg där jag visar hur man gör: Om ni är nybörjare så gå till allra första början i bloggen och börja från början. Jag har lagt ut länkar mm. till sidor där ni laddar hem program mm. Obs! jag Min Gimp var på engelska från början men om ni går lite framåt i bloggen så berättar jag hur nu ändrar om till svenska. http://kulmedgimp.bloggplatsen.se/

 

För att få tiden att gå, för man vill jhu inte städa hela tiden och slösa pengar på att shoppa, så är det här ett roligt tids fördriv.

 

Ha en skön helg på er nu och ät D-vitaminer.

 

 

 

 

Av Yvonne - 14 november 2014 11:50

När man går ensam hemma så funderar man mycket, om man inget har att göra. Igår kom jag på att mitt lynne är väldigt likt en katts lynne. Jag blev inspirerad att knåpa ihop något i Gimp om det. Obs! Ni får ursäkta mig om jag missar bokstäver i orden ibland, det är mina fingrar som inte räcker till över tangentbordet. Jag orkar inte sedan kolla upp om jag skrivit rätt förrän jag redan sparat ner och loggat ur mig från bloggplatsen. Igår så började jag skriva väldigt konstigt inne på facebook också. Det gick plötsligt inte att få till åäö mm. Jag var ute på nätet genom Google Chrome och jag upptäckte att det itne gick skriva rätt där heller, men däremot blev det rätt när jag skrev någon annanstans i datorn. Som tur var så var det lätt åtgärdat. Det var bara att uppdatera Google Chrome så löste det sig.

 

 

 

Ha nu en fin helg på er. Önskar bara att solen kunde titta fram mer.

 

Av Yvonne - 13 november 2014 09:43

 

Hur mycket han fyller år, hem! Jag får nog fråga honom igen om det   

 

I somras drog han upp en gädda på 10,7 kilo. (Obs! Jag skrev 10,6 på bilen, men det ska va 10,7. Viktigt det där   )

 

 

Jag minns inte om jag lade ut bilder i somras på den fisketuren. Jag har varit låg i somras och så blev jag vrål förkyld, en förkylning som satt i väldigt länge. Jag blev förkyld på måndagen efter turen ut till Hörvikens marina då vi lyssnade på Eileen, hoppas jag stavade rätt där. Det är jobbigt att bli förkyld när det är väldigt varmt. De började med feber första dagen sedan gick förkylningen genom kroppen nogrant, det vill jag lova. Hals, bihålorna, öfon och lungor. Det tog nästan 2 månader innan jag blev fri frå rethostan. När jag följde med Mikael ut och fiskade när han fick gäddan så snörvlade jag ordentligt men ut och fiskade det skulle jag bara. Jag var utled på att vara inomhus.

 

Sommaren som varit var en sommar man verkligen kunde kalla sommar, typiskt bara att vissa människor ska få en att bli sänkt. Finns ett ordspråk som heter släkten är värst, och i det här fallet stämmer det precis. Jag är så himla glad över att jag har Mikael som vän.

 

Grattis Mikael på din stora dag 

 

 

Av Yvonne - 12 november 2014 16:56

Känner ni igen er? Visst kan man bli lite knäpp och man känner hur en liten djävul eller ängel kikar fram över axeln då någon inte beter sig så trevligt och snällt mot en, eller tvärtom så man blir aldelles salig av lycka då en vän eller käresta har gjort något fint till en. Som vuxen så har man ett stort ansvar över sitt beteénde, speciellt om man blir förolämpad. Jag blir det om någon står och ljuger mig rakt upp i ansiktet, vilket har hänt allt för många gånger. Därför har jag satt en regel att inte lita på någon alls nu för tiden, vilket kanske är lite synd, men på så sätt har jag satt upp ett mentalt skydd så jag blir mindre sårad. Folk får visa mig först att dom är någon att lita på.

 

 

 

Ha en god fortsättning på dagen nu på er.

 

 

Av Yvonne - 11 november 2014 18:42

Så jag kunde gå i mina sandaler.

 

 

 

Så kallt i animationen är det inte än, men det är rätt blött så mina fötter lär bli rätt blöta om jag tog på mig sandalerna. Varför jag vill ha mina sandaler? Jo jag får så lätt nageltrång av varma skor, och dom skorna jag har, ett par joggingskor med svikt i för mina onda ryggmuskler, dom är inte bra för mina fötter för dom är för mjuka. Mina fötter svullnar och om jag går i dom mycket så hugger det inuti fötterna och det känns som om ska splittras. Jag har lust att slänga dom åt helskotta.Jag vill gärna inte ta av mina spar pengar just nu, för jag har inte kunnat spara på ett bra tag. Har haft en massa andra extra utgifter till både min bil och till tandhygienisten. Jag får ta en sväng till FA-Fyndet i slutet på veckan och kolla om jag kanske kan fynda ett par skor där, annars lär det inte bli så mycket promenix i vinter om tårna och fötterna ska strula. 

 

Ha nu en skön fortsatt vecka på er så hörs vi   

Av Yvonne - 10 november 2014 15:18

Och när jag tittat in på www.klart.se så ser vädret rätt dystert ut ett bra tag framöver, i alla fall där över jag bor.

 

 

 

Det är väl bara till att härda ut, fast man gärna skulle vilja gå i ide just nu. Igår fick jag i alla fall på vinterdäcken på bilen. Min Ford vän hjälpte mig med det, den här gången. Jag hade lagt i 2 av däcken i kofferten förra månaden men nu tack vare det drypande och råa vädret så har jag fått mer värk i musklerna och vågar inte bära på tunga saker, speciellt inte på ett par däck. Jag är så himla tacksam över att han vill hjälpa mig med bilen. Nu är i alla fall bilen vinterutrustad, tänkte bara investera ett "vindrute" skydd som man lägger på på vindrutan så man ska slippa skrapa bort is från den. Vill undvika slita för mycket på det redan väldigt slitna glaset. Bilen är snart 27 år och tänk va många gånger vindrute torkarna har gått fram och tillbaka över glaset.


Just nu när jag skriver det här, så smattrar regnet på fönster rutan. Jag hittade en dikt på en sida ute på nätet som någon som kallar sig för Maskros kvinnan skrivit:

 

Behandla mig inte som en trasa.

Kasta inte mina känslor hit och dit.

Jag är värd så mycket mera.

Jag är värd att få musik.

Kom, sätt dig ned och prata.

Kom, sätt dig här en stund.

kom, lätta dina tankar.

Håll om mig, om så bara för en sekund.

 

En fin vecka nu på er alla    

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Skapa flashcards