Bobacken

Alla inlägg den 6 maj 2011

Av Yvonne - 6 maj 2011 18:25

Gjorde det tidigare i år, i min gamla blogg som jag har en länk till bland mina länkar här. Hittade några böcker och lite broshyrer från Ivar Dyrendahl som jag hjälpte. Han var professor och jobbade på semin strax utanför Skara. Sedan när han gått i pension hjälpte han till med att starta Veterinhistoriska museét, och sedan när jag började jobba där 93, så hjälpte jag honom med att fotografera och korrektur läsa.

 Han hade fått grå starr och höll sakta på att bli helt blind. Som tack när böckerna var tryckta så fick jag några av dom i gåva. Jag fick lära mig mycket på det stället och jag trivdes välldigt bra där. Dom har gjort om museét nu och jag tänkte att jag skulle åka dit i sommar och titta hur mycket som har förändrats sedan jag jobbade där.

 När jag steriliserade Smillan i vintras hos smådjursveterinären Vilsson så fick jag reda på att han brukade guida större grupper på museét ibland. Det fick jag också göra när inte min chef kunde. Om jag kunde jobba igen så skulle jag gärna vilja jobba på ett museum igen, eller varför inte hålla på med utgrävningar och arkeologi.

 Jag scannade av förstasidorna på böckerna, och på ett häfte kan ni se hur museé byggnaden ser ut. Det är stort och gult och ligger intill smådjurskliniken i Skara. Rakt över gräsmattan mot centrum av sta´n.

       

Veterinär museét har en egen hemsida. Där kan ni se deras öppetider och mycket mer om ni är intresserade.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards