Bobacken

Direktlänk till inlägg 30 september 2011

Det är fredag och jag har proppat i mig för mycket godis redan

Av Yvonne - 30 september 2011 18:46

och mår illa. Så går det när Willys har sänkt priset på lösgodiset. Igår var jag och en facebook vän och fikade på Mc Donalds, och vi drog vidare till Ullersunds bron för att förhoppningsvis fånga storgäddan. Men tji fick vi. Gäddorna verkade ha dragit vidare till renare vatten, tror jag. Mycket små fisk fanns det i alla fall och vi hade väldigt trevligt med mycket prat. Det är roligt att fiska tillsammans med någon som har samma intressen. Hoppas vattnet kommer bli renare snart, för jag hörde att laxen kommer bli pg. på höstkanten.         Obs! Den här gäddan fångade jag förra året, vid fyren i Lidköpings hamn.  Den vägde runt ett kilo och var ca 70 cm lång. Gäddan jag fångade för en vecka sedan ung. vägde ca 2 kg och var fetare, men jag har ingen aning om hur lång den var. Den fick i alla fall precis plats i håven.

                    

Den här firren fångade jag i sommras, och jag fångade en likadan i april fast en mycket större. Enligt min granne är det en Sik, men det kan också vara en Id. Jag har lagt ut bilden här så min facebook vän kan ta en titt på den.

                                       

Jag hoppas jag lyckas fånga någon mer fisk innan vintern slår sina klor om oss. Ibland kännr jag mig som en rovlysten katt när jag fiskar, likt den här katten ovanför, hi hi. Bara jag inte får en sådan här på kroken. Sådana här vill jag inte ha. Lagom stora fiskar ska det va så man lyckas landa dom och kånka hem med dom.

                            

 
 
Micke

Micke

1 oktober 2011 13:52

Har nu kollat på bilden och även konsulterat far, och vi är nog böjda att hålla med om att det du håller i handen är en sik. Och du ska kalla dig nybörjare inom fiske?! :) Du har ju fångat arter på spö som jag aldrig fått fast jag fiskat sen jag kunde stå på egna ben. Bra jobbat, fortsätt så!!

http://micke-jag.blogspot.com

Yvonne

1 oktober 2011 20:03

Ja så länge jag inte får en haj eller krokodil på kroken, ha ha. Det är det som är så spännande med att fiska. Man vet ju aldrig vad som nappar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards