Bobacken

Alla inlägg den 6 september 2011

Av Yvonne - 6 september 2011 22:41

Idag har jag lagt i målarkitt ovanför den grå plastlisten som finns på väggen ovanför spisen. Den samlas en massa skit där, och efter alla gånger som jag försökt tvätta listen ren så har tapeten blivit flammig och gått lite sönder mot listen. Och så får jag listen alldrig riktigt ren heller.

  

Jag hade tänkt måla en lite bredare bård ovanför listen i samma färg som plast listen som döljer den flammiga tapeten mot listen. Men jag har inte hittat en färg som passar än. Och nu när jag fyllt i målar kittet så tycker jag att en vit färg skulle kanske se bättre ut eftersom det finns smala vitmålade trä listor i hörnen runt omkring. Hela sommaren har jag funderat hur jag ska göra och velat fram och tillbaka. Målar kittet behöver ju också döljas med lite färg eftersom det är vattenbaserat. Jag måste ju kunna tvätta av listen imellanåt. Hur skulle ni göra? Obs! Den lilla dosan på väggen är en timer till spisen. Man måste vrida på den för att få igång den och efter 15 minuter så får man vrida på den igen. Det bodde en äldre dam i lägenheten före mig, så jag fick timern på köpet när jag köpte lägenheten. Det är en väldigt bra grej för jag själv har råkat glömma en platta på, då och då.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards