Bobacken

Alla inlägg den 13 september 2011

Av Yvonne - 13 september 2011 23:41

  

Idag har det verkligen blåst ute när Katia drog in över Sverige. Kan man säga att det är den första höst stormen för i år? Jag blev inspirarad av att göra en animation med någon lungnande vy och gjorde då den här. Om ni undrar vad det är som hoppar på bryggan så är det en and som jag inte riktigt fick att stå still. Men nu vet jag hur jag ska få den att sitta still. Nästa gång jag gör en vatten animation, så ska jag se till att placera kroppen där redan, och låta huvudet bara röra på sig. Eller så ritar jag en gubbe och placerar på bryggan. Det är inte lätt att få en figur att hamna på exakt samma plats, och en vatten animation har ca 20 bildrutor som man kan leka med. Hoppas ni inte har blåst bort från Sverige kartan så som det blåser ute nu. Det skulle visst kulminera under natten och sedan dra österut under morgon dagen. Jag är glad att det inte är en nordlig vind. För då ligger vinden på här på min sida, och då drar det in mellan fönster springorna. I vintras fick jag tejpa ordentligt runt fönstren, och inför kommande vinter får jag nog göra om proceduren.   

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards