Bobacken

Alla inlägg den 14 september 2011

Av Yvonne - 14 september 2011 20:20

Var ute i skogen idag och plockade trattkantareller, och blev otroligt häpen över hur mycket det redan fanns. Trattkantarellerna verkade ha tagit över hela skogen. Dom flesta var mycket små, men så fanns det en hel del väldigt stora också, och dom fick följa med hem. Väl hemma så såg jag grannen bredvid som bor i en villa. Tyckte att jag kunde dela med mig lite och gav honom säkert 2 liter. Tur var väl kanske det, för jag insåg snabbt att jag nog får skaffa en större gryta. Jag har tänkt på att göra det tidigare men det har aldrig blivit av. Jag undrar om second hand affärerna kan ha några sådana?. Det behöver ju inte vara något märkvärdigt, bara så att man kan få ner några liter svamp.

     

Av Yvonne - 14 september 2011 11:51

Det är vad jag döpt den här animationen till, ha ha.  Plitade ihop den här på förmiddagen när inspirationen kom över mig.

  Det blåser fortfarande en hel del ute, och när jag tog den här bilden i söndags, så var det helt vindstilla där jag stod. Hoppas man får uppleva fler sådana här dagar i år, annars får man väl titta tillbaka på bilderna man tog. 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards