Bobacken

Alla inlägg den 25 september 2011

Av Yvonne - 25 september 2011 10:59

 

Jag åkte ut till Kållandsö igår igen och borstade upp Milles och Kinda. Dom såg ut som 2 lerhögar. Milles hade rullat sig på bara en sida medan Kinda hade rullat sig på bägge. Det syns inte på bilden hur skitiga dom var, för jag fotade av dom efter att jag borstat av dom. Jag kände mig rätt skiten jag också efteråt hi hi. Som tur var hade leran torkat på deras kroppar, det mesta i alla fall, och leran de är ute är inte så svår att få bort. På hemvägen så stannade jag till vid Ullersundsbron, igen. Tänkte att jag även den här gången skulle ha turen att få med mig en gädda hem. Och det högg fast jag först trodde det var botten napp jag fick. Fick även riktiga bottennapp och jag fastnade även uppe i träden ibland, ha ha. Jag hade lite problem att känna skillnaden på botten napp och riktiga napp, men när det plötsligt började dra iväg, och draget plötsligt släppte, så fatta jag att en gädda eller något annat större nappade. Vattnet såg lite smutsigare ut den här gången, och det hade stigit ännu mer så en del båtar hade lite problem med att ta sig under Ullersundsbron, som inte är så hög.

  

Vid vänstra kanten på bilden så har vattnet stigit så jag inte kan gå torrskodd till berghällen till vänster, som syns bakom vassen. Det är där det nappar som bäst. Jag provade sked drag, och olika sorters spinnare men det var den här som det högg på.

  

Den snurrar runt och glimmar ordentligt, och eftersom vattnet är rätt smutsigt så syns den här nog bäst i vattnet, och som får gädderna att gå igång på. Dom säljer ut dessa drag på ÖoB för 15 kr just nu. Ska nog ta och köpa några i reserv, ifall jag får botten napp och förlorar den här. Idag ska jag nog ta en sväng till skogen och plocka lite trattkantareller. Ha en fin dag.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards