Bobacken

Alla inlägg den 24 september 2011

Av Yvonne - 24 september 2011 12:33

Jag ritade lite i går, och gjorde en bakgrund med hus. Tänkte göra en animation utav den men har inte hunnit rita några figurer än. Kunde inte låta bli att prova bakgrundsbilden ändå. Hittade en redan animerad häxa som jag en gång sparat ner från Vickes hemsida för länge sedan. så här blev den.

         

Vad trodde ni häxan hade under kappan? Kul animation att använda till Hallowen, hi hi. Får se vad jag ska rita en dag till den här bakgrunden. Jag tror man måste maska av bilderna först och sedan göra en animation av dom. Jag slog upp en gammal häst bok med bilder på hästar i olika rörelser. Jag tänkte, jag undrar om bilderna verkligen passar ihop med varandra, så jag tog och skannade av ett hästekipage i trav. Så här blev animationen sedan.

                     

Jo någotsånär passade dom väl, eller? Ryttaren kunde rida lite mer i lätt tycker jag ha ha. Jag tänkte maska av bilderna som är fyra stycken, men jag tror jag tar bort gräset först. Sedan gör jag en animation av dom avmaskade bilderna som jag sdan kan föra över till andra animationer. Jag kan också göra penslar dom. Jag har inte avmaskat bilder så mycket så jag behöver träna lite på det också.

Idag lyser solen strålande fint här. Och det blåser precis lagom. Jag ska äta gädda till middag, och sedan tänkte jag åka ut till Milles och Kinda och prata lite med dom. Och på hemvägen sedan stanna till vid Ullersundsbron och prova fiskelytckan. Ha en fin dag.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards