Bobacken

Alla inlägg den 4 september 2011

Av Yvonne - 4 september 2011 21:29

Tog en vända ut till Skarlunda på eftermiddagen, som har blivit en favorit plats trots att jag ingen fisk får där. Det är bara en massa skit fisk (småttingar) som härjar runt i vattnet och när jag kastar med kastspöt så hoppar dom likt "smörgåsar" i väg. Ni vet väl hur man kastar smörgås med platta stenar. Man kan få en sten att hoppa på vattenytan flera ggr. innan den sjunker. En liten rackare hoppade runt 6 ggr och det såg ut som en mört. Man brukar ju säga att mörtar är pigga.

         

Försökte ta några bilder på dom små, men det var svårt att fota dom för dom var misstänksamma och kvicka. Jag fiskade även med mask, men dom var svårflörtade i början och ville inte nappa. Men efter en eller några timmar så började dom i alla fall att sno masken, som vanligt.

  

Jag passade också på att doppa fötterna i vattnet, och jag tyckte det inte var så farligt kallt. Men då badade jag ju inte. Det gjorde några andra som jag träffat tidigare där. Dom badade då också och nu tyckte dom att det var bra mycket kallare. Ett par vatten snokar såg jag också, men en var för långt ut för att jag skulle få en bra bild på. Den andra var nära kanten, men jag hann inte få upp kameran för än den hunnit och gömma sig. Dom dök upp strax efter att dom andra badat. Vilket liv det hade blivit om den dykt upp samtidigt, hi hi.

Vid 7 tiden åkte jag därifrån och då hade solen gått helt i moln. Luften var ljummen och det känns som om det åter ska bli åska. Hoppas det kommer fler dagar i September som liknar den här.

  

Obs! Jag glömde nämna att udden till vänster längst bort vid horisonten. Det är Hindens rev som går ut där. Jag undrar om jag en dag ska försöka knalla ut längst ut, en dag. Men då utan tung packning och så får jag ha mina joggingskor på fötterna. Får se om jag känner för det en dag. Det blir ju en mil fram och tillbaka. Jag kanske ska ta med Cyckeln och syckla så längt det bara går. Jag såg att en annan hade gjort det sist när jag var där.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards