Bobacken

Alla inlägg den 26 september 2011

Av Yvonne - 26 september 2011 12:00

Nu har jag suttit och plitat inne i Gimp, och försökt klura ut hur jag kunde få en redan färdig animation att funka på en annan bakgrund. Men jag fick spara ner bilderna till penslar och bilder till RGB bakgrund. Jag får fråga Vicke en dag tror jag. Här kommer animationerna som jag fått till och tränat på. Hoppla!

       

    

                                   

  Jag kunde inte flytta över den lilla animationen med vit bakgrund till en annan bakgrund som tex dom bakgrundsbilerna ovanför. Jag fick använda dom bilderna jag sparat ner med "RGB", Transparent bakgrund och flytta över dom till en annan bakgrund, eller använda penslarna. Men nu har jag tränat på att maska av bilder. Långt in i natta satt jag och ugglade framför datorn. Igår tog ja en sväng ut i skogen och plockade lite kantareller igen. Där stötte jag på en söt rätt stor groda som jag tog lite kort bilder på. Den undrade nog vad jag var för en hemsk varelse, men den satt stilla länge som tur var, för det tog ett tag att trassla fram kameran ur väskan. Vem vet det kanske var en prins, hi hi. Men jag lät bli att pussa den. Jag ville inte skrämma ihjäl stackarn.

       


Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards