Bobacken

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Yvonne - 11 juli 2011 21:07

För första gången någonsin idag, så fileade jag, en halvstor abborre. Det höll på att bli mos av abborren istället, men nu har jag ialla fall provat. För en vecka sedan så köpte jag en fileé kniv, och en granne tog en titt på den sedan och tyckte den var lite för hård i bladet. Kanske inte så bra kniv för en nybörjare som jag. Den kanske också skulle ha varit lite vassare, så jag ska be grannen att titta på den igen. Jag vet också vad jag gjorde för fel också. Jag skulle ha haft knivbladet lite mer nedåt mot skinnet, då hade fileérna blivit lite tjockare kanske. Och abborren var ju inte så stor heller så man kan skryta om den, ha ha. Men nu har jag ätit upp den, som lite ynka smörgåspålägg. Jag fick upp fyra abborrar idag, och åter igen lyckades jag få två på en gång på ett kast. Tog hem två av fyra abborrar så missarna fick smaka också.

  

Den här bilden tog jag för många år sedan när jag skaffat min andra mobil som jag kunde ta bilder med. Bilden är tagen utanför småbåtshamnen vid Framnäs i Lidköping och personen som står där är en tysk turist som stod och fiskade. Hoppas man får uppleva många sådana här härliga solnedgångar framöver.



Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards