Bobacken

Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Yvonne - 5 juli 2011 17:31

Och jag ska snart dra ner till hamnen. Men först vill jag bara tala om att dom har rea på Stadium, i alla fall här i Lidköping. Tog en cyckeltur fram på sta´n och slank in där. Jag äger inte så många skor och mina gamla promenadskor, som är mina enda vardagsskor, är helt utgångna och jag har råkat dra sönder skosnöre hålen, så sedan jag köpte sandalerna på vårmarknaden, så har jag bara använt dom. Jag testade olika skor själv först, sedan kom en expedit och frågade om jag ville ha hjälp. Jag tänkte igentligen att jag inte hade råd med tanke på batteriet som gått sönder, men jag tror jag får låna det till slutet på september. Då har jag sparat lite mer. Det tog faktiskt inte lång tid för än jag funnit några jätesköna skor joggingskor med märket Nike, pegasus. Jag hade sagt till expediten innan att jag är välldigt kräsen när det gäller skor, pg av ryggvärk, men han lyckades plocka fram dessa skor på nolltid. Jag vågade knappt fråga vad dom kostade, men jag anade att dom inte skulle vara för dyra för jag hade även sagt att dom helst skulle kosta runt 500-lappen.

600 kronor kostade dom och det vara 50% rabatt, alltså hade dom kostat 1200:-.

Jag tar dom, sa jag på en gång. Och när jag gick därifrån med skokartongen under armen, så kunde jag inte låte bli att känna mig riktigt belåten.

 



Av Yvonne - 5 juli 2011 13:11

Hela dagen var det molnigt igår, och solen lös inte en enda gång. Det ser inte bättre ut idag, men jag hoppas innerligt att solen ändå lyckas komma fram så småningom. Blir så himla trött av mulet väder. Blåsten har i alla fall lungnat ner sig. Tog en lungn dag igår och städade och gjorde lite annat än att fiska. Ingen idé att försöka ens. I förrgår fick jag nästan upp en abborre, men som jag tappade. Där efter blev det inget mer napp.

Har under förmiddagen idag gett mig på att göra en rörlig ridå i Gimp, med hjälp av Vickes instruktioner. Nu är det bara bakgrunden kvar. Vet inte bara än vad för scen jag ska ha. Hmm!

Hoppas solen har lyst något hos er. Så länge får ni ha det så gott.

 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards