Bobacken

Alla inlägg den 1 juli 2011

Av Yvonne - 1 juli 2011 23:33

Och jag vill bara tillägga att den var riktigt god, och hade mycket mer kött på benen än dom tidigare abborrarna jag ätit i år. Jag flådde den och stekte den sedan med ströbröd på.

Nu ska jag sätta mig framför dumburken och titta på en gammal svartvit rysare på 1:an. Undrar om jag inte sett den filmen förut. Det handlar visst om något gammalt sjömonster.

Ha! Jag glömde förtälja att en av mina fiskarkompisar fick ett ricktigt monster till brax på kroken idag. Jisses säger jag. Vi trodde först det var en gädda, men när den kom mot kanten så såg vi att det var ett monster till Brax.

Goonatt!

Av Yvonne - 1 juli 2011 23:12

 

Men dom var svårflörtade. Fick upp 2 små firrar i bäbis stadiet. Sedan attackerade en abborre jiggen när jag precis skulle veva upp den från vattnet, och den var betydligt större. Sedan tog det välldigt långt tid innan jag fick upp den här. Jag har tidigare lyckats tappa abborrar i den här storleken förut, men nu fick jag upp en i klassen större. Jag har varit hela kvällen nere vid fyren, från 18:00 tiden till nästan 22:00 tiden. Det var så lungt vid sjön idag så jag ville inte åka hem, förrän magen började kurra.

Nu har jag precis stekt abborren och ska ta och äta upp den, om inte katterna fått tag på den. Obs! Jag måste skaffa en riktig kniv, en filé kniv, för ju större abborren är, ju segare är skinnet på dom, har jag märkt. Jag vill gärna lära mig filea också.

  

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards