Bobacken

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Yvonne - 13 juli 2011 22:57

Att länkarna jag lagt ut inte riktigt går till sidan som bildtävlingarna finns på. En av länkarna som jag lagt ut bland länkarna har jag gett namnet PC foto tävling, då kommer man dit man ska. Och på den andra länken så får man gå till första sidan för att komma vidare, om jag inte har fel nu. Ska kolla upp det närmare igen.

Nu har jag i alla fall köpt en håv med en 2 meter långt skaft som går att skjuva ihop. När jag var på väg på fyren igen, ( det börjar kanske bli lite tjatigt nu kanske med att jag far ut till fyren varje dag). Så var det skyltar uppsatta om att det såldes fiskeprylar för nästan halva priset borta vid Rörstrand. Såklart att jag vände fronten på bilen ditåt. Väl där så blev jag alldeles sjuk av längtan efter en ny haspel rulle. Men jag får hålla mig ett tag till. Jag köpte en håv i alla fall för 150 kr. Varför jag vill ha en ny rulle beror på att den jag har, är så knagglig. Det är som att veva på en pepparkvarn nästan. Jag vill ha en som är mjuk och fin så man känner minsta lilla ryck.

For sedan vidare ut mot fyren men ingen fisk blev det för mig. Däremot fick jag en abborre av min gamla fiskarvän, som hjälpt mig mycket. Han slänger alltid tillbaks sin fisk ut i sjön igen, oavsett vad det nu är för något. En annan fiskare som dök upp där för första gången, fick en liten gädda.

Här kommer lite mer bilder däruti från plus bilder på min gamla kära bil, hi hi.

               

Av Yvonne - 13 juli 2011 16:24

 

http://svenskaspel.se/?pageid=/kampanj/sommar

Min mage är lite olag, kanske pg. av den stress jag känner inombords. Det är mycket pg. av bekymmret med bilen och hur jag ska kunna leva utan bil längre fram. Jag tror inte jag klarar av det med mina besvär, och inte kan jag ha en bil som jag får ont av att sitta i. Hade ett himla besvär att hitta en annan bil sist när jag fick skrota min gamla Sierra, och jag fick gräsligt ont av att provsitta andra bilar.

 Det är knappt jag vågar köra den här bilen för jag är så rädd om den. Jag är en orolig själ som känner mig fången i en kropp som gör ont. Det är så mycket jag vill se och göra. Därför hispar jag upp mig så lätt när det plötsligt inte går som jag vill, speciellt om det kostat, eller kostar en massa pengar.


Idag har inte dagen varit så lätt, för magen har varit si och så. (Det började igår redan då jag fick åka hem lika fort som jag kommit ut till fyren, pg. av att magen blev orolig). 

 Jag har suttit framför datorn och velat fram och tillbaka idag. Har blivit facebook vän med en klasskamrats dotter och vi har tittat på varandras bilder inne i face book. Hon är väldigt hästintresserad.

Nu har jag också ställt upp i en fototävling till, inne på svenska spel. Jag har bilden med på "Kinda" som går på bete nu ute på Kållandsö, tillsammans med Mallens gamla stall och beteskompis.

Gå in på länken under bilden och rösta på min bild  om ni vill.

En sak vet att jag att jag inte ska göra, börja spela bort en massa pengar. Det räcker med en triss lott, någon gång då och då.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards