Bobacken

Direktlänk till inlägg 23 juli 2011

En Svensk flagga på halv stång för Norge imorgon

Av Yvonne - 23 juli 2011 22:43

                                  


Jag har ingen flaggstång men jag har Gimp där jag kan göra en och sätta en Svensk flagga på halvstång och sätta den inne i min blogg.

Jag tänker på dom alla norrmän som på något vis blivit drabbade. Vem kunde ha anat att något sådant skulle hända häruppe i grannlandet Norge och Oslo. Jag hoppas innerst inne att inte något sådant här ska hända igen. Det får det inte för det berövar vår frihet.

                                     


Frihet att kunna röra sig fritt utan att någon håller koll på vad man gör. Frihet att kunna prata fritt och tycka och tänka på vad man vill utan risk att hamna i fängelse. Att ha ett samhälle där alla trivs oavsett ras och religon.

Om människor har kommit snett i livet eller mår dåligt så måste dom få hjälp så man slipper sådant här. Det angår alla om man vill ha en fridfull värld.

Här kommer några bilder från dagens tur vid fyren. Testade min nya haspelrulle och kastspö idag. Grannen hade på förmiddagen redan stuckit iväg till Vänersborg och Snäjk och bytt ut rullen åt mig. Den hade ju spruckit på ett ställe och det såg jag först dagen efter jag varit på Snäjk. Tur jag hade en snäll granne som själv skulle dit. Den nya rullen gick jättefint, inga hugg mer när jag vevade utan det gick smidigt tyst. Men fiskarna var inte på hugget idag, kanske pg. av vädret. Men... en fin regnbåge fick jag fota av.

           



 
 
Fenixmona

Fenixmona

24 juli 2011 08:23

Vår ordförande i vår bistadsrättsförening berättade igår att han skulle hissa flaggan på halv stång denna söndag. Det är så helt ofattbart det som hänt...Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

 
Vicke

Vicke

24 juli 2011 08:41

Vilken fin flagga du fick till, det var smart tänkt av dig, ha en fin dag nu

http://samhalletifokus.bloggplatsen.se

 
Veiken

Veiken

24 juli 2011 17:44

Man kan liksom inte ta in allt det hemska som har hänt. Än mindre begripa hur en ensam man kan bli så ond. Visserligen måste han vara sjuk - men så sjuk trodde jag ingen kunde bli......Kram

http://veiken.wordpress.com

 
Fenixmona

Fenixmona

25 juli 2011 07:17

Här vajade flaggorna på halv stång igår och det hölls ett manifest i Folket Hus. Idag åker vi ut till kusten och tillbringar dagen med pappa. Kram på dig!

http://fenixmonasliv.blogspot.com

 
Vicke

Vicke

25 juli 2011 09:43

det var fina bilder du tagit också

http://samhalletifokus.bloggplatsen.se

 
annemon

annemon

25 juli 2011 17:50

Visst det är ju ofattbart det som hänt i Norge.Flaggan den blev perfekt bra ide du fick
Fina bilder du har tagit.

http://annemon.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards