Bobacken

Direktlänk till inlägg 15 juli 2011

El bolaget Kraft & kultur kör med en kampanj just nu

Av Yvonne - 15 juli 2011 20:10

http://www.kraftkultur.com/default.asp?page_id=7481&type=custom%2fkraftspec&sub_nr=101&id=23&code=0x40928a28b999f0905d8d2e7a926332fcd5d8aeca

Oj! Det blev en lite lång adress, men huvudsaken man kommer dit man ska.

Jag har länge tyckt att min el har varit lite för dyr, men nu såg jag i den senaste fakturaspecifikationen att min avtals period går ut den 1/10. Gick in på nätet och fick upp ögonen på ett el bolag som heter Kraft & Kultur. Dom köper in el från vatten och vindkraft och dom är den näst billigaste av alla elbolagen. Jag ringde dit och fick reda på att dom kör med en kampanj just nu, denna månaden ut och jag kunde skicka in en ansökan redan nu, fast mitt gamla avtal går ut senare i höst. Kampanj priset skulle gälla ändå bara jag skickade in ansökan innan månadens slut, sa dom. I kampanjen om man tecknande ett avtal på ett eller två år så bjöd dom på årsavgiften på 250:- och priset per kWh var 103.90 öre inklusive energiskatt. Billinge el som jag har nu så är årsavgiften 300:- och jag betalar 126,24 öre inklusive energiskatt. Jag vet att när jag tecknade avtal med Billinge el så kryssade jag i en ruta att jag ville ha ren el. Det är därför jag har fått betala så mycket. Men... hur vet man att man får ren el då? Jag frågade det när jag ringde upp dom. Jag fick reda på att Kraft & el köper bara in ren el, inget från kärnkraftverk. Och ju fler det är som köper el från "rena" el bolag, ju mer kunder tappar dom elbolag som köper "smutsigt" el. På så sätt påverkar man miljön. Så... byt nu till rena el bolag så kanske våra gamla kärnkraft verk snart går i konkurs, ha ha.

Trots det regniga vädret så blev jag på mycket bättre humör efter samtalet med Kraft & Kultur, så jag tog en tur ut till Spiken på Kållandsö. Jag har tidigare i min gamla blogg visat bilder därifrån, men här kommer lite nya som är tagna med digital kameran. Spiken är ett fiskeläger där det finns rökerier, fiskebodar, resturanger och mycket båtar. Idag så regnade det lite, men jag hoppas ni ska tycka att det är ett vackert ställe.

                    Klicka på bilderna så blir dom större.  


 
 
Peter

Peter

15 juli 2011 22:22

Man ju inte tro att dina bilder är tagna mitt i semestermånaden juli, så öde som det ser ut att ha varit. Var är alla turister, och andra som är lediga?
Det är ju precis lika öde i stan, förutom då det är något evenemang förstås, för då är alla ute. Jag tar ibland en kvällspromenad, eller cykeltur, och trots att det är ljumma sommarkvällen ser det ut som att rådde utegångsförbud. Märkligt...

Det där med el, eller rättare ren el, är en svår fråga. Jag föredrar kärnkraftverk framför de sk. rena källorna, som tex. vindkraftverk som gör tillvaron till ett evigt susande för de kringboende, och som dessutom förfular vår vackra natur.
Jag accepterar därför att min el får komma även från kärnkraftverk, och hos Billinge el betalar jag 104,38 öre, och tycker det är bra att ett lokalt företag tillhandahåller min el.

http://phfoto.wordpress.com

 
yvonne

yvonne

15 juli 2011 23:18

Vilket fint bildspel du har gjort!!!!Ja på den tiden skulle man inte synas eller höras.Men tänka fick man ;) Jag är ganska nöjd med vårt elbolag.Inte bra att prata i telefon när det åskar.Var försiktig! Nattikram!

http://skningen.wordpress.com

 
Fenixmona

Fenixmona

16 juli 2011 06:34

Jättefina bilder men det ser ödsligt ut för att vara mitt i semestertider...
Jag kör med grön el på Norsk Hydro och tror att det prismässigt är ungefär det samma...fast mitt är bundet på flera år så det kanske ger en lägre kostnad. Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

 
Vicke

Vicke

16 juli 2011 09:50

kolla in sidan som heter kundkraft.se, dom ska vara billiga också, du hittar mig här nu
http://samhalletifokus.bloggplatsen.se/

http://samhalletifokus.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

17 juli 2011 05:47

Svar, Just nu så känns det inte så, men man ska aldrig säga aldrig, så vi får se. ha en fin dag nu

http://samhalletifokus.bloggplatsen.se

 
Fenixmona

Fenixmona

17 juli 2011 06:57

Godmorgon denna söndag! Ett underbart väder Lidköping bjöd på igår! Jag tänkte på dig att du kanske bodde någonstans i närheten...och det gjorde du! Fast jag gissar att du tog dig en fisktur i det härliga vädret igår...Vi hade en väldigt fin dag, helt motsatt till det regn som var i fjol. Kramiz!!

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards