Bobacken

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2011

Ännu en ny fredag är här, ha en ricktigt skön helg

Av Yvonne - 28 oktober 2011 09:17

Och ännu en dag att föröka hitta på något att göra. Den här veckan har jag varit väldigt produktiv av mig när det gäller animationer, men jag måste försöka göra lite annat också. Idag tänkte jag baka mer rågkakor, jag tog den sista till frukost idag och sedan har jag tvätttid på eftermiddagen. Vädret är mulet (dimmigt) och kyligt här idag, så det känns bra att göra lite inomhussysslor. Det första jag fick göra i morse var att sopa upp efter Missarna i morse. vilket inte var så roligt när man inte mår så bra i musklerna. Smillan hade rivit fram den halvfulla kattsandspåsen som legat bakom toalettstolen, och så hade hon rivit ut kattsand över golvet. Hon hade väl försökt krypa ner i påsen, förmodar jag. Jag försöker lägga fram grejor och kattleksaker som hon kan leka med under natten, men det hjälper inte ibland. Hon hittar alltid nya saker som hon vill roa sig med. Just nu sitter hon ute på sin favorit plats balkongen, och spanar in fåglarna som är ute efter dom sista rönnbären strax utanför. Jag vill också visa upp lyktorna jag köpte på Ria second hand häromdagen. 10:- st köpte jag dom för. Ett riktigt kap tyckte jag för dom var så fina.


                     

              


Jag har för mig att jag sett sådana här förut i affäererna men kommer inte ihåg vad priset var på dom. Jag har redan använt den silvriga, som jag hängt ute på balkongen.

    


Här kommer det mer animationer också. Fick till ännu en sent igår kväll. Det skrattande dödskallen. Jag tog och Det är samma dödskalle som ligger på graven bredvid. Det var länge sedan jag ritade en dödskalle, så jag tog och ritade snabbt av dödskallen som finns på utsidan på fodralet till Pirate of Caribbean filmerna. Jag brukar ha en pumpa på balkongen också, och det blir även en i år också. Ska bara karva ut ett ruskigt ansikte på den. Det brukar räcka för mig att fira Halloween på.



                                     


Obs! Från filmen ovan, Sleepy Hollow, har jag fått en hel del inspiration ifrån när jag gjort mina animationer. Johny Depp spelar en kommisarie i historisk miljö, där han försöker lösa mordfall i en by, där en huvudlös ryttare halshugger folk. En spännande film att titta på, just på Halloween.


 
 
annemon

annemon

28 oktober 2011 14:02

ja där håller jag med dig dom var jättefina och för en bra peng dessutom. Visst är det så ibland att man måste göra annat än bara sitta vid datorn för sitter man där rusar tiden iväg.En fin fredag även till dig.

http://annemon.bloggagratis.se

 
Ninja

Ninja

28 oktober 2011 14:23

Jag har också tvätt och städdag idag.

http://www.nordtellus.blogspot.com

 
Hebbe

Hebbe

28 oktober 2011 18:15

Hejsan,det blir inget haloween för mig,jag har aldrig fattat vitsen..
Jo det är lite skillnad i förbrukning,den gamla minst 0,79/milen,,den nya 0,55/milen,kommer nog bli lite mindre när den är inkörd..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

 
Veiken

Veiken

28 oktober 2011 19:58

Vilka kap du gjorde med lyktorna! :)
Dina missar är ena riktiga luringar, små busfrön som ställer till det på nätterna!
Ha en fin fredagskväll!

http://www.veiken.se

 
Fenixmona

Fenixmona

29 oktober 2011 07:33

Du är så härligt kreativ trots det tilltagande mörkret. Jag blir ju bara så trött och alltmer handlingsförlamad...på måndag blir det i alla fall lite ljusare när jag ska iväg till jobbet. Vår förlorade timme är ju då tillbaka...Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Yvonne

29 oktober 2011 11:09

Det går i vågor hos mig. Jag blir likadan vintertid, men jag tror Halloween fick fart på mig :) Jag proväter också Gingseng, dom gör nog sitt.

 
Vicke

Vicke

29 oktober 2011 08:13

det var en härlig dödskalle

http://vickes.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards