Bobacken

Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Yvonne - 9 oktober 2011 18:20

   

Alldeles framför fötterna på mig och runt om utanför och vid vassen så jagade det en eller två gäddor för fullt, när jag stod och kastade vid Ullersundsbron idag. Jag fick några botten napp alleles intill, tror jag men ingen gädda fick jag upp. Va irriterad man blir när man ser dom hoppa mitt framför näsan på en. En kille i liten båt ankrade upp vid bryggan på andra sidan och började meta, och plötsligt när jag vevade in så krokade jag en liten benlöja som inte hann undan. Det kryllar med benlöjor i vattnet där, och det är väl därför gäddorna gillar att vara där. Jag fick i alla något på kroken idag. Kyligt var det och jag var tvungen att packa ihop tillslut och sätta mig i bilen och få upp värmen i kroppen så värken och stelheten skulle lindras. I Fredags i under dagen så stängde dom av varmvattnet och värmen i elementen. Dom håller på att bygga om borta vid värmecentralen och enligt informations bladet dom satt upp i trappuppgången, så skulle värmen komma tillbaka efter 16:00 i fredags. Varmvattnet kom i alla fall tillbaka, men någon värme i elementen har det inte varit. Jag hoppas verkligen dom får igång värmen i elementen imorgon så jag slipper köra med kupéfläkten hela tiden. Tänk om jag hade en öppen spis så jag kunde elda. Det känns så gott i musklerna att värma sina värkande lemmar mot en öppen eld.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards