Bobacken

Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av Yvonne - 21 oktober 2011 18:17

Man kan nästan tro att man hamnat i Sherwood skogen när man går runt i Skogshyddan utan för Lidköping. Har tagit bilder där förut, utöver vattnet, men idag ville jag ha bilder på färgsprakande träd. Tänk om lövskogen men alla gamla knotiga ekar, lönnar och almar mm. hade varit så mycket större. Va härligt det skulle vara att få vandra omkring i en sådan skog då. Jag har alldrig riktigt gillat granskogar för dom ser så tråkiga ut. Lövskogar får ens fantasi att skena iväg till andra tider. I Ebgland fanns det mycket sådan skog förr, tills dom började hugga ner träden för att bygga skepp så engelmännen kunde ta över världen. Inget illa menat. Snart är det alla hellgona helg, och amerikanarna älskar att fira Hallowen. I skräckfyllda sprökhistorier brukar det finnas sådana här knotiga gamla lövskogar. Så... följ med mig på en tur, bland skogshyddans färgsprakande lövträds skog. Obs! Klicka på bilderna så blir dom större.

      

                     

                                                          

                         

                               


Härom dagen så bytte jag till vinterdäck på bilen, och jag vet inte om jag nämnt tidigare i bloggen att jag tyckt att mina vinterdäck har varit sliskiga att köra med. Jag köpte dom förra hösten av en som hade en däckfirma. Han hade ätit dåligt under dagen vet jag att han sa, och han såg väldigt trött ut kommer jag ihåg. Under vintern sedan så tyckte jag att däcken var otäcka att köra med, för jag kände inte om det var halt eller inte, för det kändes halt hela tiden, även om det inte var halt. När jag sedan bytte till sommardäck så skrev jag på vinterdäcken vart dom suttirt på bilen. VH. HF osv. Men nu när jag skulle byta däck igen, så upptäckte han som hjälpte mig att det stämde inte med mönstren. Däck mönstren är gjorda för att rulla åt ett håll för att få bra grepp i vägbanan och för att dom ska rulla så tyst som möjligt. Nu sitter vinter däcken som dom ska göra, och jag tycker att däcken inte alls är så sliskiga längre. Nu har jag inte kört uppåt 90 km i timmen än, men såsom dom kändes tidigare så känner jag att jag fått mycket bättre väghållning nu.

                         

      

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards