Bobacken

Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Yvonne - 19 oktober 2011 16:52

             

NÖDROP!
Vi har ett fall med 200st undernärda hästar i NV-skåne. Länsstyrelse mm är klara att börja ta in dem men vi är en kattförening och har svårt att hjälpa så många hästar. Kan ni dela och snälla leta i varje vrå om ni eller någon ni känner har en plats eller lösdrift för någon snart död häst. Ni kan gärna maila mig vid intresse eller har frågor på carolin@kattjouren.nu

Sprid vidare!!!


Detta låg inne på face book och sprids där nu. Kopierade av bild


och text och lade in det på min blogg för att att sprida det här


ännu mer. Tänk om jag haft en bättre inkomst, då skulle jag


då skulle jag hjälpt till ännu mer. Otroligt att något sådant här


händer i Sverige.

Av Yvonne - 19 oktober 2011 10:36

           

Varje dag klockan 19:00 på kanal 8, så går en engelsk serie som antingen heter "En plats på landet" eller "En plats vid havet". Där får man följa människor som söker hus och som får följa med på en guidad tur och titta på flera hus, samt ett hemligt hus i slutet på programmet, som kan vara mycket annorlunda än vad dom tänkt sig. Man får i början veta för hur mycket dom kan lägga på det nya huset, och dom får sedan gissa först vad husen dom tittar på kostar. Och om dom sedan blir intresserade av något av husen dom tittat på, så kan dom lägga ett bud och hoppas på att säljaren går med på budet. Jag älskar att titta på den serien för jag tycker den engelska landsbygden är så vacker, och jag tycker husen i england är så fina. Dom har så gamla hus där som är så himla mysiga med sina träbjälkar, vasstak och öppna spisar. Men vad jag förstått så är dom inte så billiga.  Här är en länk till en sida där ni kan titta på serien. Obs! Dom sänder även repriser mitt på dagen på kanal 8. http://www.tv8play.se/play/255335

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards