Bobacken

Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Yvonne - 5 oktober 2011 19:16

    

I morse såg soluppgången ut så här hemma hos mig. Klockan var runt halv 7. Den senaste tiden har jag vaknat vid den här tiden och måste gå upp och röra på mig pg. av rygg värk och stela muskler, och värre lär det bli när vinter kylan sätter in. Jag brukar gå och lägga mig strax efter midnatt eller senare, så det blir inte så mycket sömn. Varför jag går och lägger mig så sent beror på att jag mår inte så bra av att ligga för länge, jag får värk och blir stel. Som tur är så behöver jag inte stressa mig upp utan jag brukar ta det lungt på förmiddagen och lirka igång musklerna i godan ro och känna mig för så jag inte gör illa mig, om jag skulle vakna och upptäcka att jag mer ont än vanligt.

Jag var hemma hos min Fordvän igår och hjälpte honom lite med sin dator. Då tog jag några bilder på hans kattunge, den som hittades övergiven i en kartong, bakom korvkiosken, vid konteinern i Framnäs i Lidköping. Misse kallar han kattungen, och han trivs jättebra i sitt nya hem. Han liknar Smillan väldigt mycket, men han har mjukare päls. Smillan har en svart och sträv päls precis som på en Labrador. Jag har sagt tidigare att hon är som en hund. Hon går inte i koppel bara, för hon blir vettskrämd så fort hon får komma utanför dörren och se allt främmande, och hon skäller inte, ha ha. Idag gjorde hon åter en sak som jag inte sett en katt göra, men hundar. Hon hade vält en orchidé i golvet, igen. Det är den andra krukan som hon gjort sönder, men denna gången klarade sig orchide´n. Jag kunde inte låta bli att skälla på henne och vissa vad jag tyckte. Hon sprang och gömde sig då och satt och tittade på mig under köks soffan medan han städade upp. Sedan när jag satte mig i fåtöljen på balkongen, så kom hon och kröp fram till mina fötter där hon rullade runt och blev liggandes på rygg, kisandes medan jag inte kunde låta bli att morra åt henne igen. Där låg hon precis som en hund med tassarna i vädret och visade mig att hon inte ville att jag skulle vara arg på henne mer. Du är ingen katt sa jag, du är en hund. Hon såg precis ut som en hund när hon kom kravlandes mot mig och rullade runt vid mina fötter och blev liggandes på rygg för att visa sin underlägsenhet. Jag har bara sett hundar göra så mot en annan hund med högre rang, inte katter när man visar sitt missnöje åt dom.

Här kommer några bilder på Misse som nästan är en kopia på Smillan när hon var liten.

   


Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards