Bobacken

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Yvonne - 6 oktober 2011 19:42

Jag hade inte kameran med mig på promenaden så bilden blev inte så tydlig. Men färgen var kopparfärgad och den var för lång för att komma från en ödla. Svanstippen var halvft bruten på mitten men hade inte helt gått av, men gått av en bit längre upp mot kroppen.

                            

Jag vet att ödlor kan tappa svansen om dom blir fasttagna i svansen av något rovdjur. Och kopparormen som igentligen inte är en orm, utan en ödla utan ben, har jag för mig tappar också sin svans om någon försöker ta den i svansen.

Jag tog en promenad nere vid "Villadiakomina", (vet inte om jag stavade rätt nu) för att få frisk luft efter att varit inom hus hela dagen. Det har blåst och hällregnat som skam här, och kyligt har det blivit. Jag skulle ha haft kameran med mig för det var så fint utöver vattnet i Kinneviken. En jättestor röd lastbåt stövade ut från Lidköpings hamnen, men mobilens kamera kunde inte zooma in båten så bra så bilden blev tydlig. Några fina bilder blev det i alla fall på himlen.

            

             

Nu ska jag ta och gå och äta lite nygjord äpplekaka med vanilj sås. Det ska inte bli dumt    

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards