Bobacken

Alla inlägg den 1 oktober 2011

Av Yvonne - 1 oktober 2011 21:38

Och vem vet när man får uppleva ett sådant här lungt väder. Dimmolnen låg tungt över landskapet på förmiddagen. Det blåste inget och jag tänkte att, nu kommer dimman ligga kvar hela dagen. Men inte som tur va. Strax efter middagen så började solen tränga fram. Det blåste inget och solen började värma upp luften, och jag blev sugen på att åka ut till Skalunda och få uppleva en skön eftermiddag på berghällen. När jag kom dit så träffade jag på en annan som tänkt likadant. Hon har varit där nästan varje gång jag vart där tidigare, men suttit under en stor parasoll en bit längre bort. Nu pratade vi med varandra för första gången, och hon verkade jätte trevlig. Jag hade med mig kast spöt, som vanligt, och så kameran. Det kanske börjar bli tjatigt men naturen skiftar så i färger nu och jag vill föreviga en fin dag i Oktober. Dimman låg fortfarande kvar längst ut på sjön men vattnet låg nästan spegelblank hela tiden jag var där. Men himmel va vattnet har stigit. Nu kan jag inte längre gå ut till ställen där jag tidigare stått.  Obs! Klicka på bilderna så blir dom större.

                      Och... ingen fisk fick jag på kroken, även denna gång, men en härlig och lugn eftermiddag fick jag i alla fall.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards