Bobacken

Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av Yvonne - 29 oktober 2011 19:43

   


Det är inte så vanligt att vi svenskar firar Halloween. Det är en amerikansk tradition och jag vet inte riktigt bakgrunden till den. Men jag tror nog ungarna tycker det är en kul grej. Att få klä ut sig och springa runt och skrämma folk, och tigga godis måste ju va rätt inbjudande för barn. Men det är inte så vanligt i sverige, därför blev jag lite förvånad när det ringde på min dörr, och när jag tittade ut så stod det 2 små häxor utanför. Ha ha, dom var så söta med massor med smink i ansiktena. Riktiga häxkläder hade dom också. Jag fick erkänna att mitt godis redan var slut, för jag åt upp det på hemvägen från Skara där jag tagit en tur till idag. Istället fick dom lite nyttigt godis, en clementin och ett äpple var. Jag tittade ner i deras påsar och såg att dom i alla fall lyckats få några karameller var i alla fall. Jag visade upp mina pumpor och talade om hur jag hade gjort dom. Det är rätt mysigt med pump lyktor för dom lyser upp i mörkret så fint. Man kan även sätta ljus i små prydnas pumpor också. Jag tog några bilder på dom och gjorde animationer av dom, så dom skulle se riktigt verkliga ut. Obs!  Animationen med den ylande vargen har jag gjort för länge sedan.

   

                           

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards