Bobacken

Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av Yvonne - 7 oktober 2011 20:01

Nu har jag gett mig på att göra en egen animation på en häst som skrittar, med en indian på ryggen. Det ser lite roligt ut när hästen går. Den vaggar framåt och ser stel ut ha ha. Det är 4 tecknigar som jag lagt ihop till en rörelse i bildprogrammet Gimp. Jag ritade hästen i mindre skala så det skulle gå lite fort. Därför är den kanske inte så tydligt i bilden. Kul att få ihop något eget till en rörelse. Gjorde 2 animationer. En utan bakgrund och en med.

  

                                                                                 
        


Idag tog jag åter en sväng ut till Kållandsö, på efter middagen när regnet o rusket äntliget dragit bort. Milles ägare var hos hästarna och vi hade en trevlig pratstund. Stannade åter på tillbakavägen vid Ullersundsbron och kastade lite. Det var helt vindstilla och himlen nästan molnfri. Fick inte upp någon gädda den här gången heller, men några "botten napp" som släppte nästan lika fort som draget fastna, så... det kanske var en gädda också. Det blir nog en kylig natt, inatt och jag hörde på Rapport att Kiruna har fått rikligt med tung och besvärlig snö. Mer snö uppåt landet verkar det bli, på söndag eftermiddag.

                      

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards