Bobacken

Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Yvonne - 30 oktober 2011 19:01

Fiske lycka för mig är bara jag får upp en fisk, och idag höll jag på att få 2 gäddor, men jag fick i alla fall upp en. Åkte ut till Milles och hans kompis, till hans nya "vinterkvarter" där han nu står över vintern. Tog och åkte sedan vidare ut till Ullersundsbron, igen. Jag har inte fiskat på länge pg. av värk i axlarna, men idag kändes det bättre och vädret var mycket varmare. På bryggan på Kållandsö sidan stod det redan 2 st och fiskade. Jag tänkte att jag hinner nog kasta lite innan det blir alltför mörkt.  Efter ett kast så såg jag att det plaskade en bit bort i vattnet. Ivrigt kastade jag några gånger och plötsligt när jag höll på att veva upp draget ur vattnet, så for det upp en gädda och högg. Jag blev rätt ställd och chockad faktiskt, för det hade gått så fort. Den såg ut att vara i runt 2-3 kg klassen och den var livlig som attan. Jag fick svårt att koncentrera mig för jag hade faktiskt blivit rätt rädd när den likt en raket farit upp ur vattnet, för det hade jag faktiskt inte varit beredd på, att jag skulle få en gädda på kroken så fort. Den hoppade väldigt och lossnade tyvärr, men det var väntat. Jag hade blivit rätt omtumlad och den satt inte ordentligt på draget. Dom andra på bryggan bredvid ropade, var det en gädda?, och jag ropade jaaaa. Försökte samla ihop mig igen, och lugna ner pulsen som säkert rusat upp till 120. Kastade iväg draget igen och hamnade bredvid vassen, där jag tidigare fått hugg, andra dagar. Direkt blev det motstånd och jag tänkte, bottennapp, men tji det var en gädda. Den var mindre men den lyckades ja få upp. Dom på andra sidan blev så ivriga med att hjälpa till så dom kom springande trots att jag sa att det var lungt. Dom pratade inte svenska med varandra och var kanske inte så vana vid att en tjej ställde sig å kastade och fick gäddor på kroken så snabbt. Den ene hjälpte mig att ta loss draget och så skar han av huvudet, (vilket jag inte ska göra nästa gång. Det blev lite jobbigt att flå och filea gäddan sedan). Jag upptäckte sedan att dom stod och tittade intresserat på draget jag hade, medan jag letade efter en påse att stoppa gäddan i. Jag tackade artigt för hjälpen, och dom traskade tillbaks till andra sidan igen. Samtidigt kollade så draget var kvar ha ha. Så snabbt har jag inte lyckats få upp en gädda på, och det var väl en sådan dag då gäddorna var på bra humör. Det var mitt favorit drag jag använde, som jag fått gädda på förut. Men vissa dagar så har det varit helt dött, och då spelar det ingen roll vilket drag man har verkar det som.

   

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards