Bobacken

Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Yvonne - 18 oktober 2011 12:20

              

Den 25/10 ska jag till banken och ändra mitt pensions sparandet. Slutade betala in pengar får många år sedan då jag hade betalat in mer än vad aktiefonden var värd, och det hände inget i fonden. Hade inte lust att förlora mer pengar. Nu tänker jag placera om pengarna i en sparfond och inte ha dom i en fond med aktier. Denna månad får jag också verkligen hålla i pengarna. Mycket räkningar på en gång, men jag hoppas att el räkningen nu framöver ska bli billigare. Nu betalar jag för sista gången till Billinge el.

 Fick ett sten skott i framrutan också på bilen i söndags, men jag hoppas jag kan vänta med att laga den till nästa gång jag får pengar. Och imorgon åker vinterdäcken på. Måste fylla på olja också i motorn och jag tänkte köpa halkskydd att sätta på tröskeln. Måste också betala 300:- mer till com hem denna gång, för kortet man har i modemet. Allt på en gång, så jag är rädd för att jag får norpa pengar från mitt sparakonto. Till Jul hoppas jag att jag kan unna mig ett par nya jeans till mig själv i alla fall. Ett par likadana som jag har nu, för jag trivs så hiomla bra i dom, och pg. av det så har dom blivit jätteslitna så det snart går hål i tyget. Nä nu får det lugna ner sig med utgifter till bilen på ett bra tag. Har fått byta både avgasrör och batteri som jag inte räknat med. Jag behöver unna mig skjälv lite nya kläder, och försöka stoppa undan mer pengar till mer väntande och oväntade utgifter. Till nyår har jag 1  1/2 kvar på lånet, och sedan hoppas jag att jag slipper låna mer och ta av mina sparade pengar istället om allt går i min väg.  

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards