Bobacken

Alla inlägg den 14 oktober 2011

Av Yvonne - 14 oktober 2011 21:44

                               

Lite tidigt kanske, men det är så mysigt med lite ljus i höstmörkret. Dom senaste åren har jag satt upp ljusen lagom till Allahelgona helgen, men nu satte jag dit dom lite tidigare. Indian krassen har inte helt blommat färdigt än. Jag brukar låta krassen hänga kvar under vintern, och jag personligen tycker det ser mysigt ut med ljus i. Det ser bättre ut när det gröna är helt borta. Blommorna luktar helt underbart på sommaren, och nu på hösten så lämnar krassen en massa frön ifrån sig så man slipper köpa nya till våren. Tog en cyckel tur på eftermiddagen idag. Jag har inte cycklat på ett tag, och för första gången i höst så tog jag på mig en mössa för att inte få problem med bihålorna. Hoppas jag lyckas hålla förkylningarna borta. Hösten är på väg med storm steg och vintern likaså. Förra året så kom det snö vid samma tid. På Allahelgana aftonen så låg det ett snötäcke över kyrkogården när jag skulle sätta ett ljus vid minnes lunden minns jag. Inatt var det mellan 3-4 minus hos mig, och då bor jag i stan, nära sjön och där brukar det vara lite varmare. Längre ut på landet, där sjunker temperaturen ännu mer. Under cyckel turen tog jag några höstbilder innan batteriet helt tog slut. Men många träd är fortfarande välldigt gröna. Men om det fortsätter vara minusgrader på nätterna, så lär löven snabbt falla. Ha en ricktigt trevlig helg på er.

   

  

      

          

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards