Bobacken

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Jaha! Nu har man fått byta lösenord också, till bloggen

Av Yvonne - 25 oktober 2011 20:25

För att bloggplatsen har blivit "hackad". Jag trodde det bara var "tidningarna" som blivit det. Har inte loggat in på mig på face book än, men det skulle inte förvåna mig om jag fick byta lösenord där också. 2 ggr. tidigare i år har någon försökt gå in på mitt konto där, och jag har fått byta lösenord. Jag undrar varför man håller på med sådant? Jag är ju inte någon speciell person.

Tidigare idag har jag varit på banken och flyttat över mina pensionssparande pengar till ett bättre och säkrare sparande, hoppas jag. Det heter Transfer 60 och jag har valt en etisk räntefond. Förut så hade jag pengarna i en IP aktiefond där jag betalat in mer pengar än vad den var värd, så jag slutade med att betala in något till slut.

Jag har också plitat ihop en ny animation. Gillar ni stora råttor? Här kommer en animation med en stor en.

                                     


Jag har sett en hel del sådana här råttor. När jag var 10 så red jag på en new forest valack som stod på en gård där en ladugård brunnit ner. Dom födde upp grisar där och jag såg jätteråttor springa omkring i spillrorna av ladugården som brunnit ner, och även ute bland grisarna som befann sig utomhus i inhängningar. Jag trodde först det var en katt eller en iller jag såg. I stallet där jag hade Figgy, och Mallen där han var uppfödd, så låg det en morgon 5 stora halvmeterslånga (med svansen inräknat) stora brunråttor döda och på rygg i boxarna en morgon.  Hästarna hade trampat ihjäl dom, och vi misstänkte att dom försökt gå på hästarna. Marty, en häst hade fått bett i ett ben, men som tur var så blev det inte infekterat.

Obs! varför jag gör sådana här animationer beror på att det är snart Halloween. Hoppas råttor är tillräckligt skrämmande. Skulle ni vilja gå i närheten av råttan i animationen?


 
 
Ninja

Ninja

25 oktober 2011 22:54

Det var en ruskig råtthistoria....jag har också sett riktigt stora råttor. Den största var stor som en hare i kroppen och satt utanför riksdagshuset en tidig morgon då jag var på väg till jobbet.

http://www.nordtellus.blogspot.com

Yvonne

26 oktober 2011 09:05

Oj! Va läskigt, mitt i stan.

 
Fenixmona

Fenixmona

26 oktober 2011 06:07

Nej, fy tusan! Råttor är vidriga! Jag har sett jätteråttor på soptippen och de är enormt stora! Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

 
annemon

annemon

26 oktober 2011 07:18

Svar:Tack, kul att du gillade bilden. Inte så kul med värk så tråkigt att det ska åter komma varje säsong.

Nej jag gillar inte råttor. Förstår inte varför dom ska hacka sig in hos folk vad är det dom söker eller vill dom bara förstöra.
Stackars hästarna råttor är inga trevliga djur.
Ha en bra dag.

http://annemon.bloggagratis.se

 
Wictoria

Wictoria

26 oktober 2011 12:45

Hej, vad roligt att mina bilder inspirerar dig :) vill gärna se ditt träd när du har målat det. Apropå träd så var ju eken i ditt inlägg väldigt vacker och jag .... tycker om råttor :) Det är inte så många som gör det men jag hade gärna haft en eller två tamråttor till husdjur, anledningen till att jag inte har det är pga sambon och såklart mamma. Men när jag är pensionär och kanske bor själv ... då ska råttdrömmen förverkligas!! :D kram

http://www.wejernvikart.blogspot.se

Yvonne

26 oktober 2011 21:24

Jag tycker om hamstrar och jag har haft flera st. Men jag har kommit på nu varför jag blir så slemmig. Jag tål inte deras urinlukt. Jag får hålla mig till mina katter :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards