Bobacken

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2011

Jag tänkte väl det att jag glömt något

Av Yvonne - 31 augusti 2011 20:53

Man måste ju hitta på något att göra och få tiden och gå, och då bakade jag idag igen. Först 2 äpple kakor på förmiddagen som jag sedan frös in. Bra att ha och bjuda på vid något tillfälle. Sedan efter middagen så tog jag en cyckeltur. Hade med mig MP3 spelaren och med musik i öronen så cycklade runt i stan på måfå. Och en rätt stor runda blev det. Sedan nu på kvällen så har jag gjort råg bröd kakor, men jag vet faktiskt hur dom kommer bli än. För jag glömde smöret när jag blanda degen. Håller på att grädda dom första kakorna just nu, så det ska bli spännande att se hur dom blir. Jag får väl bre på lite extra smör när jag ska äta dom sedan. Förövrigt har det varit händelse löst, men vädret har varit jättefint här idag. Lite kyligt och rått på förmiddagen var det tills solen kom fram ordentligt och värmde upp luften. Det känns i musklerna som blir stelare och börjar värka mer när jag ligger ner. Men enligt löpsedalarna så ska det bli varmare igen, och det vore väl inte dumt. I alla fall är det önsketänkande, för det dom skriver på löpsedlarna är ju inte allltid sant.

                    

Nu har jag inte gjort några animationer på länge. Men lite längre fram när höstmörkret sänker sig och man gärna inte vill gå ut så mycket, så kommer nog inspirationen tillbaka.

 
 
Yvonne

Yvonne

31 augusti 2011 22:15

Ingen sol här! En extern hådrdisk behöver inte vara så dyr.Bra att du sparar på smart com.Ta ner foton så får du plats med mer..Tråkigt att din bil går isönder..i ett. Nattikram!

http://skningen.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:24


Här kommer något för er som gillar jänkare.   Jag besökte Power Big Meet ute på Hovby i Lidköping på torsdagen den 6:e Juli. Bil utställningen var mellan 6 - 8 Juli och brukar annars vara i Västerås. Hovby flygfält är mycket större så i år när Po...

Av Yvonne - 16 juli 2017 14:14


Hej!   Posthorns snäckorna i nano akvariet frodas vilt och jag har fått åka lämna en hel drös till olika Zoo affärer. Jag har fläckiga, bruna, rosa och rödaktiga. Om någon är intreserad så får ni gärna komma och hämta. Jag kan även skicka mot por...

Av Yvonne - 26 juni 2017 21:00


Hejsan!   Kommer inte ihåg när jag senast skrev inlägg här i bloggen. Jag skaffade mig en fiol i slutet av februari. En Stentor student 2 som jag skickade efter från Thomann i Tyskland. Sedan dess har jag övat och övat och knappt rört datorn, och...

Av Yvonne - 12 mars 2017 18:11


Hejsan! Jag har börjat lära mig spela fiol, eller försöker i alla fall. Jag får ont i högra armen och handleden när jag vrider den runt stränghållaren, men vad kan man vänta sig när man är 50 år och har fibro. Har aldrig hållit i en fiol förut men ha...

Av Yvonne - 5 december 2016 12:51

Hejsan!   Snön den lyser med sin frånvaro, häromkring där jag bor i alla fall. Tur man har Gimp att tillgå så man kan göra fina Juliga animationer att dela ut.   Höger klicka bara på animationerna eller bilderna och spara ner bild som. Eller ...

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards