Bobacken

Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Yvonne - 7 augusti 2011 11:54

Nu är jag med i en tävling där man kan vinna en Elvis film.

    

http://farfar0hebbe.wordpress.com/2011/08/01/nu-lottar-jag-ut-en-film-igen-2/#comment-2868

Vet inte om jag kunde ha gjort det lite enklare med att lägga in adressen till tävlingen. Jag får kolla upp hur man gör till nästa gång. Jag gick in genom Veikens blogg där jag såg att "Farfar hebbe" har en tävling igen, där han lottar ut en film med Elvis. Jag har kikat in där någon gång tidigare och tittat runt men inte varit med i någon utlottning. Dom visar Elvis filmer på TCM ibland och tänkt att jag inte behöver tävla. Men jag har andra i min bekantskap som gillar Elvis filmer. Om jag skulle vinna så kan jag ge bort filmen i present, om jag inte blir helt betuttat i den själv ha ha.

Jag måste säga att jag tycker "farfar Hebbe" liknar någon i min bekantskap som också kommer norrifrån.

 

Vill någon veta hur man gör Dajm? Jag blev sötsugen igår kväll och hade inget hemma. Då kom jag på att jag förr gjorde mycket dajm och rotade fram mitt gamla Dajm recept. Det går fort att det och det är enkelt. Man behöver bara:

1 tsk cacao.

1 tsk mjöl.

1 tsk sirap.

1 1/2 kopp socker. (Normal stor kaffekopp).

1 1/2 msk smör.

Och sedan om man vill vara riktigt noga, smält block chocklad som man doppar dajmen i sedan.

Häll i cacao, mjöl, sirapen, sockret och rör om. Värm upp kastrullen och lägg i smöret och rör sedan hela tiden medans ingredienserna smälter ihop till en brun len, blank smet. Häll ut smeten på en plåt med bakpapper på och stryk ut det snabbt till en platt platta. Precis innan smeten blivit för hård så skär den i bitar, eller vänta tills den hårdnat helt och bryt den i delar då.

Smällt blockchockladen sedan och doppa bitarna i den och låt dom torka på bakpapper. Dajmen går bra att äta utan chockladen också, för det är ju inte alltid man har blockchocklad hemma. Jag skulle inte klara av att veta att jag hade det hemma. Den skulle bli uppäten bums.  



Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards