Bobacken

Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Yvonne - 21 augusti 2011 20:41

Det är varannan dags väder så det är bäst att passa på att njuta av naturen när det håller upp. Åkte ut till Skalunda igen, och det ångrar jag inte. Det var så underbart där ute. Lungt och skönt. Inne istan ute vid fyren, så hörs fläktarna från silona just nu dåna högt. Det är ju skörde säsong. Och vattnet i Lidan är kaffe brunt av allt slam som regnet fört med sig. Det nappade dock inte där ute i Skalunda, men det hade det säkert inte gjort vid fyren heller. Det var bara en massa mörtar som retligt plaskade mitt framför näsan på en. På dit vägen så stannande jag vid Skalunda hög, och här kan ni läsa lite mer om högen.

        Klicka på bilderna så blir dom större.

Här kommer det åter igen lite bilder från sjön som visar hur lungt och skönt det var.

            

På hemvägen sedan så stannade jag till strax innan Söne och tog några andra fina natur bilder.

   

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards