Bobacken

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Yvonne - 15 augusti 2011 09:53

Jag har bara tills den sista augusti på mig att plita ihop en bok, om jag ska utnyttja rabatten. Så jag har beslutat att göra en liten minnes bok av mina kära djur, jag har, och haft. Lite längre fram tänkte jag kanske göra en bok med bilder från Lidköping med lite personliga historier. Det är inte lätt att komma på vad man ska ha med i en bok så snabbt och jag vill att det ska bli så bra som möjligt. Jag håller redan på med att konstruera en liten bok, och det är inte lätt för det blir gärna för mycket text som inte får plats till den sortens bok jag håller på med. Och så får det inte bli för mycket stav fel. En skriver ju som en kråka ibland och bilderna är gamla och har inte så bra skärpa. Dom senaste åren så har jag fotat med mobilkameran och inte haft någon riktig kamera att fota med.

  

Den här bilden är på Figgy och mig 1990, året innan Mallen föddes. Vi hade något telepatiskt ihop, och hon var mer som en stor hund än en häst. Bilden är tagen med en dyr kamera som en vän lånade.

                      

Den här bilden är tagen med en vanlig gammal kamera jag hade en gång.Jag har skannat av den och förbättrat bilden lite. Bilden är tagen i hagen när vi lekte. Hon är 3 år bilden och innan jag började rida henne mer så sprang vi och jagade varandra ute i hagen.

         

Den här bilden är nog tagen samma dag som den förra bilden.

                        

Här är en bild på Misse, min gamla teddybjörns katt. Himmel va han har tröstat mig när jag varit ledsen. Bilden är tagen ute på landet där jag är uppväxt. Sedan när jag flyttade hemifrån så fick jag ta med honom till stan. Och trots att han fick begränsat utrymme så fogade han sig jättebra. Varje dag satt han i fönstret och väntade på mig när jag kom hem från jobbet. Han var en stor lurvig hankatt på ca 6 kg. Jag fick ha honom hos mig i 15 1/2 år då jag blev tvungen att ta bort honom pg. av sjukdom.

Dom här bilderna tänkte jag ta med i boken med lite text till, och förveviga mina kära gamla djur. Det blir en bok enbart till mig själv.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards