Bobacken

Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Yvonne - 8 augusti 2011 19:11

För nästan exakt ett år sedan så sprack en tand mitt itu för mig som jag fick åka in och laga akut. Idag när jag ätit så kändes det som om jag fått mat imellan den lagade tanden och jag tog en tandtråd och stack imellan. Ups! Då kändes det som om lagningen lossnade. Jag tog ett finger och tryckte på tanden, det klickade då till och lagningen åkte tillbaka till sin plats. Nu vågar jag inte tugga på den sidan och jag tänker absolut inte äta några kolor. Det känns lite i tanden och tandköttet blev lite svullet runt om. Varför hände det just nu när jag måste spara till ett nytt batteri och en ljuddämpare bak?   Det måste ha korsat en svart katt framför mig på vägen som jag inte sett. Jag tror jag ska till tandläkaren igen vid juletid för kontroll, så jag får väl försöka att koncentrera mig på att tugga på andra sidan så länge, och undvika hårda kolor.

Obs! Jag har haft en länk till en sida som heter"safety scanner" något liknande. Där kunde man söka igenom datorn efter fel som programmet sedan rättade till. Det programmet har upphört och jag sökte efter ett liknande program på PC för alla. Hittade ett liknande program men när det hade sökt igenom så hittade det mellan 100-700 register fel, och för att kunna rätta till felen så fick man betala för att få hela paketet. Jag har något som heter CCleaner som Vicke tippsat mig om, så jag körde det programmet. Men sedan testade jag det programmet igen som man måste köpa för att se om det hjälpte. Jag hade fortfarande nästan lika många register fel. Har även varit inne på Google chrome och tagit bort web historia där.

Har sedan sökt på nätet utan att hitta något gratis program så jag gick in på Tradera för att se vad för mjukvara det fanns där att buda på. Hittade då ett företag som hade ute någonting som skulle fixa det mesta på datorn, för 99 kr. Det var fast bud och man kunde köpa det direkt. Firman hade många av den varan och jag funderar på att köpa det när jag får in pengar nästa gång. Det gick inte att kopiera bilden på varan så jag kan inte visa det här, men det skulle funka på alla sorters windows, både gamla som upp till det allra nyaste. Jag ska nog kolla upp det företaget först, och kolla vad dom som köpt varan tyckt om programmet. Tyvärr kommer jag inte håg vad mjukvaran hette så jag kunde skriva ner namnet här, men adressen till Tradera är www.tradera.com om ni själva blev nyfikna.

Ha! Nu fixade jag bilden. Har varit inne på tradera och kollat upp mjukvaran lite mer.

  

Ni kan läsa mer om varan inne på Tradera om hur den funkar. Jag kan inte köpa den för än den 18:e, så om någon har den redan, så tala om då för mig om mjukvaran är ok.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards