Bobacken

Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Yvonne - 10 augusti 2011 22:49

                       

Jag skrev i bloggen sist att lagningen på en tand började lossna. En vän tyckte att jag absolut skulle ringa till min tandläkare och kolla, för det ska finnas en garanti på lagningar. Idag ringde jag tidigt på morgonen och fick en akut tid klockan 14:00. Väl där så såg tandläkaren att lagningen kippade och hon satte igång med att byta ut lagningen. Det var inte samma tandläkare som jag hade sist, då jag fick akut laga tanden efter att jag bitit av halva tanden på en seg kola. Den här tandläkaren kollade verkligen så jag kunde använda tandtråd imellan utan problem, och om lagningen åter igen skulle börja och lossna så skulle jag direkt komma upp igen till folktandvården. Och jag slapp och betala, för det var lagningen som inte hade hållit. Om tanden hade strulat pg. av karies, eller om jag bitit i något olämpligt som tex i ett hårt kräft ben så lagningen gått sönder, så hade jag fått betala. Och man har max 2 års garanti på lagningar fick jag reda på. Bra att veta.

Gjorde en animation av 2 glada och dansande tänder som skulle passa till det här inlägget. För jag blev så glad över att slippa betala. Det är dyrt att gå till tandläkaren.   

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards