Bobacken

Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Yvonne - 13 augusti 2011 11:19

I början på veckan så åkte jag ut till Naven för att prova om jag hade en fiske lycka där. Jag hade köpt ett flöte som man använder till kastspö och jag ville prova det. Medan jag satt där så kom båten Navaren tuffandes ute på dom stora vågorna. Den dagen blåste det jättemycket och det var stora skummande vågor. Navaren tuffade runt i vågorna och styrde fören mot ön Naven där Navens fyr finns. Jag hade inte kameran med, typiskt så jag plockade fram mobilen och försökte få några bilder med den, men det blir inte så tydliga bilder med den här mobilens kamera. Sedan medans jag såg flötet guppa utan att det hände något så satte jag igång att skicka iväg bilder hem till datorn. Den första bilden lyckades komma iväg men sedan gick det inte. Jag tänkte att det berodde på dålig sändning där ute ifrån, så jag väntade med att fortsätta skicka bilder, när jag kom hem igen, men det gick fortfarande inte. Hela veckan jag försökt och jag har varit inne på telenors hemsida och kollat och försökt ringa till dom. Igår hitta jag en sida hos dom där jag fick lite hjälp på traven. Om jag kunde så skulle jag sätta i sim kortet i en annan telefon för att kolla först så det inte var telefonen det var fel på. Det gjorde jag och det gick fortfarande inte att skicka något. Men ett meddelande verkade i alla fall kommit iväg för det hamnade inte i utkorgen som dom andra. Jag gick också in på en sida hos telenor som visade störningar i nättrafiken och där stod något om att det var någon störning här omkring som skulle vara fixat tills idag. Nu på förmiddagen så kollade jag om det dykt upp något SMS i e-mailen. Japp det hade det gjort, en bild på en stor båt utifrån fyren i Lidköpings hamn. Provade då att skicka iväg en bild till på Smillan, och den kom också fram. Nu är det från den gamla mobilen jag skickar ifrån som är lite defekt. Men än så länge funkar den. Ska prova senare att byta telefon igen för att verkligen kolla så det inte blivit något fel på den, men det kan ha varit telenor som hållit på med något. Det bästa vore att komma ihåg att ta med den riktiga kameran som tar bättre bilder nästa gång jag åker ut på någonting. Här kommer bilden med den stora båten från Lidköpings hamn. Jag gjorde en animation av den.

                    

Här kommer bilden jag fick iväg ute i från Naven på Navaren.

           

Man ser inte hur stora vågorna är där ute, och man ser knappt att det är en båt där heller. Kameran i min gamla mobil verkar ta bättre bilder än den nya mobilen. Jag satt i lä där det inte blåste så mycket, för jag ville ju inte riskera att mina grejor skulle blåsa bort.

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards