Bobacken

Alla inlägg den 27 augusti 2011

Av Yvonne - 27 augusti 2011 13:06

Jag var ute på stan, vid ÖoB och vid det nyöppnade EM, möbelhuset när ovädret närmade sig. Stötte på Emmas mamma strax utanför Arken zoo som också är nyöppnat, intill EM. Emma är en medryttare jag haft till Mallen. Hon hade med sig 2 hundar varav den ena var jätterädd för åska. Som tur var fick hon ta in hundarna in affären. Jag åkte vidare till LDL, och då hade ovädret kommit över. Det blixtrade och dundrade hela tiden, och då menar jag att det gjorde det verkligen. Jag sprang hukande in i affären och där inne så hördes mullret så det nästan skakade i golvet. Jag stötte på en anställd som var jätte rädd, och när ljuset plötsligt slocknade några sekunder så skrek hon. Jag hörde folk säga till varnadra, prata inte telefon, stå inte där under taket osv. När jag stod vid kassan sedan där det var skylt fönster ut, så blixtrade det hela tiden. Plötsligt blixtrade till ordentligt och så small det så det sjöng till någonstans i närheten. Förmodligen slog det ner någonstans. När jag väl var hemma, och jag gick ut på min inglasade balkong, så blixtrade till ordentligt igen och small till, strax intill där jag stod. Mina nerver är helt slut nu och pulsen är säkert uppe i 120. Det var läng sedan jag upplevde ett sådant oväder, och jag tror åskan är pg. igen. Det blev regn trots allt. Lars, min fosterbror hade rätt. Han ska ju ut på cruising och även min lillebror. Jag hoppas att dom får lite uppehåll med lite sol ikväll. Nu måste jag lugna ner mina nerver en stund, och äta någonting. Jag undrar om jag kommer ut till Skalunda ikväll?

                          

Här är några animationer jag gjorde förra året. Jag får nog stänga av datorn snart igen, för jag hör åskan komma igen. 

                          

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards