Bobacken

Alla inlägg under februari 2013

Av Yvonne - 1 februari 2013 09:48

Igår eftermiddag krånglade det värre när jag var ute och surfade på data vågorna. Jag brukar gå ut via googlechrome men nu kunde jag knappt komma någonstans. Jag fastnade och krashade, och jag kom knappt ut från nätet utan fick starta om. Jag försökte då surfa ut genom mitt gamla standard windows, men det gick extremt segt där också, men jag fastnade inte eller krashade. Jag genomsökte datorn efter eventuella fel, men kunde inte hitta något fel. Bredbandsuppkopplingen verkade det inte heller vara något fel på. Då började jag leka lite inne i Gimp ett tag, men innan jag stängde av datorn så testade jag igen, att surfa via googlechrome. Då plötsligt gick det som vanligt igen. Mysko!


Imorse innan jag vaknade så hade jag en mysko dröm också. Jag drömde först om gamla bilar och så om min bil. Sedan drömde jag att någon skulle bygga ett hus/byggnad där man skulle ha en invigningsfest, men pengarna räckte inte riktigt till så bygnaden blev inte så stor som det var tänkt. Sedan plötsligt så satt jag i ett klassrum. Mikael Mellgren, en gammal klass kamrat satt bredvid, från grundskolan. Jag hade skrivit något långt inveckklat ord på engelska på ett papper. Plötsligt så kom en lärare som liknade en av lärararna från Harry Potters skola, Hogwarts, och hon undrade om vi visste vad ordet betydde. Mellgren bredvid mig svarade högt, system bioteknik. Då klappade läraren i händerna och sa att nu hinner vi inte mer, dags att gå hem, och så vaknade jag. Jaha tänkte jag sömndrucket, vad betyder system bioteknik då? Jag var så nyfiken så jag satte på datorn och sökte. Nu idag så funkar datorn igen som den brukar göra, utan problem än så länged. Jag hittade inte det exakta exakt ordet system bioteknik, men jag hittade en sida från chalmers som handlar om något liknande. http://www.chalmers.se/chem/SV/amnesomraden/systembiologi 


Idag så skiner solen högt i det blå. Det var rimfrost och några minusgrader när jag tittade ut senast. Nu när jag skriver det här har rimfrosten hunnit försvinna och det har blivit varmare. Ni som ska ut på vägarna får nog ta det lugnt.

Här kommer dagens ordspråk och rolig historia.


 


En skicklig trollkarl uppträdde varje kväll på ett kryssningsfartyg. Han hade förmodligen gjort succé om det inte funnits en pratsam papegoja ombord. Varje gång han trollade bort ett kort skrek papegojan:

- Han har det i ärmen!

Så en kväll exploderade ångpannan och fartyget sjönk. Trollkarlen och papegojan räddade sig upp på samma planka. Papegojan satt tyst och stirrade på trollkarlen i flera timmar. Slutligen sa den:

- Jag ger upp, var gjorde du av fartyget?


 

Ha nu en trevlig fredag.


 

Presentation


Välkommen till min blogg, Bobacken.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Yvonne´s gästbok

Vädret i Lidköping

Väder Lidköping

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards